צמיחה של 32% בהכנסות קורנית; "אני עובד צמוד עם אמזון"
הרווח שולש ל-4.8 מיליון דולר, ברבעון הראשון של החברה תחת המנכ"ל החדש רונן סמואל: "יש פידבק חיובי על המדפסת חדשה, ביקרתי לפני שבוע באמזון, היחסים עם כל הלקוחות האסטרטגים שלנו מעולים"
חברת קורנית דיגיטלפרסמה אמש בתום המסחר בניו יורק את הדוח המסכם של הרבעון השלישי - דוח ראשון של החברה תחת המנכ"ל החדש רונן סמואל. סמואל החליף לפני שלושה חודשים במפתיע את המנכ"ל הקודם, גבי זליגסון, ששימש בתפקיד בארבע השנים האחרונות.
- "הפוטנציאל של קורנית גדול כמו זה של אינדיגו לפני 15 שנה"
- במקביל לבעיות מול אמזון: מנכ"ל קורנית סיים את תפקידו במפתיע
- הלקוחות אהבו את המערכת החדשה של קורנית וההכנסות גדלו ב-15%
"התפקיד מאתגר ואני מנסה לישון מדי פעם, אבל לא בדיוק הולך לי, בטח לא הלילה שהיה ארוך מאוד" מספר ל"כלכליסט" סמואל על האתגרים בתפקיד החדש של ניהול חברת דואלית, שבסיסה בראש העין והשוק אליו היא פונה ונסחרת הוא השוק האמריקאי.
"בסה"כ הולך מצוין, היה לנו רבעון פנטסטי, עם המון עשייה ודברים טובים שקורים בחברה" ממשיך סמואל. "יש פידבק חיובי על המדפסת חדשה בשם Avalanch HD6, שהכרזנו עליה בינואר האחרון והתחלנו למכור במרץ. עד היום קיבלנו יותר מ-200 הזמנות, שישפעו כמובן בהמשך על ההכנסות ברבעון הרביעי וברבעון ראשון של 2019, הלקוחות מאוד מרוצים מהאיכות שלה. בנוסף, שלחו גם למספר לקוחות את מערכת הביטא שנשיק בתחילת 2019, מערכת שלדעתי תהפוך את התעשייה", אמר סמואל.
"אנחנו מרגישים מומנטום בשוק גם מעולם הברנדינג (מותגים) וגם מעולם העסקים, עם מעבר של עולם האופנה לתחום הדיגיטלי, ואנחנו ממוצבים היטב לקראתו, עם מוצרים חדשים ופניה לשווקים חדשים" מציין סמואל. "אני מעריך שנגיע לפי התוכניות שלנו לקצב צמיחה של 500 מיליון דולר ב-2023", הוסיף.
הכנסות קורנית ברבעון צמחו ב-32% ל-37.6 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 28.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עלה ל-4.8 מיליון דולר או 13 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.
קרנית נסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של 657 מיליון דולר עם 110 מיליון דולר מזומנים בקופתה ללא חוב. החברה סיפקה תחזית לרבעון הרביעי של 2018 במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה אמש, על פיה ההכנסות ברבעון ינוע בטווח של 37-39 מיליון דולר.
"אנחנו במו"מ עם ברנדים גדולים"
אחת השאלות הבולטות לגבי עתידה של קורנית היא השת"פ שלה עם ענקית קמעונאות אמזון, לאחר הסכם שנחתם בתחילת ב־2017 לחמש שנים - במהלכן תספק החברה הישראלית מערכות דפוס דיגיטלי לאמזון. לפי מקורבים לעסקה, מדובר במאות מכונות, שעלות כל אחת מהן מוערכת ב־400-300 אלף דולר; ובנוסף, דיו ב־95-80 אלף דולר בשנה למכונה.
מטרת שיתוף הפעולה היא להציע ללקוחות אמזון שירותי הדפסה בהתאמה אישית על חולצות ומוצרי טקסטיל, עם אופציה לכך שאמזון תרכוש נתח מהחברה הישראלית, שעשוי להגיע ל־8%. סמואל לא התייחס ישירות לעסקה אבל נדמה כי עד כה אמזון לא רכשה ממניות קורנית, ורכישת המכונות מתעכבת.
"אני עובד איתם מאוד צמוד וביקרתי אותם לפני שבוע" מסכם סמואל. "מערכת היחסים עם כל הלקוחות האסטרטגים שלנו מעולים, והם אוהבים ותומכים במה שאנחנו עושים. אחד המותגים הגדולים בעולם נמצא במו"מ לקראת רכישה של המערכת החדשה לקו המוצרים שלו".