IFF מתרחקת מהקו של אורי יהודאי: הרכישות יימשכו, אך במיקוד שונה
אנדראס פיביג, מנכ"ל IFF האמריקאית, שרכשה במאי השנה את פרוטרום ב־6.4 מיליארד דולר, אמר בכנס משקיעים בתל אביב כי החברה תמשיך ברכישות - אך לא לשם התרחבות אלא להצפת ערך
חברת IFF האמריקאית, שמיזגה לתוכה את פרוטרום ומניותיה נסחרות בוול סטריט ובתל אביב, מתכוונת להמשיך במדיניות הרכישות של המנכ"ל אורי יהודאי - אך במיקוד שונה.
יו"ר ומנכ"ל ענקית תמציות הטעם והריח IFF, אנדראס פיביג, אמר בכנס משקיעים שקיים אתמול בתל אביב כי IFF תתמקד בעסקאות המציפות ערך לחברה, בניגוד לאסטרטגיה שנקטה פרוטרום בימי יהודאי, של עסקאות למטרת התרחבות גיאוגרפית. יהודאי הוביל קו רכישות אגרסיבי שהגדיל מאוד את פרוטרום, אך הרכישות התאפיינו בקניית חברות בסדרי גודל קטנים, בדרך כלל במיליוני עד עשרות מיליוני דולרים. רכישות מעטות חצו את הרף הזה.
- מנכ"ל IFF לבעלי מניות פרוטרום: "אני בטוח שנוכל להציג תוצאות טובות בהמשך"
- יהודאי: "אני בטוח שאחת ועוד אחת יהיה שווה שלוש או ארבע"
- יריבות שהולידה שותפות ושינדלר ההולנדי: הכירו את IFF, רוכשת פרוטרום
פיביג הוביל ביחד עם אורי יהודאי את אחד האקזיטים הגדולים בתולדות המשק, שבו רכשה IFF במאי אשתקד את פרוטרום תמורת 6.4 מיליארד דולר, מיזוג שהושלם באוקטובר.
יהודאי, שלא נכח בכנס, ציין בחודשים האחרונים כי לשתי החברות תחומי פעילות שאינם חופפים במידה רבה וכי רכישת פרוטרום מרחיבה את יכולות החברה הממוזגת להיכנס לתחומים ואזורים חדשים.
פיביג חזר ודיבר על אפשרויות המכירות הצולבות שלדבריו מהוות פוטנציאל לא רע לחברה. מכירות אלה מאפשרות להציע ללקוחות העבר של פרוטרום מוצרים של IFF ולהיפך, ובכך להגדיל את הפעילות. בין הדוגמאות שהוצגו בכנס: נתח שוק גבוה לצבעי מאכל סינתטיים בארה"ב, שמאפשר ל־IFF להציע ללקוחותיה את החלופה הטבעית של פרוטרום.
ב־IFF ציינו כי לאחרונה הושפעו התוצאות הכספיות לרעה מהתייקרות חומרי הגלם. זאת כתוצאה ממחסור בענף על רקע סגירת חלק מהמפעלים בסין וכן עקב שרפות שפרצו אצל ספקים גדולים.
יהודאי, שנבחר בסוף 2018 למקום הראשון בדירוג המנהלים של הגופים המוסדיים ב"כלכליסט", אמר לאחרונה: "בניהול חברה ציבורית מסתכלים על הרבעון הקרוב, אבל כשמשקיעים מסתכלים לטווח ארוך יותר ובוחנים כיצד ההשקעה תתנהג שנים קדימה".
אנדראס פיביג ואורי יהודאי | צילום: אוראל כהן |