$
שוק ההון

גוגל נחלצת לעזרת פריון והמניה זינקה ב־3.3% בת"א

ענקית החיפוש, שבעבר חסמה חברות כמו פריון, הכירה בפלטפורמת הפרסום לרשתות חברתיות של החברה־הבת MakeMeReach

חזי שטרנליכט 08:4417.10.18

אחרי תקופה של משברים בפריון, הודיעה אתמול החברה על התפתחות מעודדת מבחינתה. ענקית החיפוש גוגל הכירה בפלטפורמת הפרסום לרשתות חברתיות של החברה־הבת שלה MakeMeReach. מניית פריון עלתה אתמול בתל אביב ב־3.34%. בזאת מחזירה גוגל את פריון לחיקה, לאחר שבעבר, כשהחברה סבלה מקשיים רבים ועוד עסקה בהורדת תוכנות חינמיות, גוגל פעלה לחסום חברות מסוגה.

 

 

פריון רכשה את MakeMeReach בפברואר 2015 תמורת 15-12 מיליון דולר. הרכישה היתה פחות דרמטית מרכישת חברת הפרסום הדיגיטלית אנדרטון בסוף אותה שנה, בתג מחיר של 180 מיליון דולר, שהובילה את פריון לסדרת מחיקות חשבונאיות של עשרות מיליוני דולרים.

 

מניית פריון איבדה יותר מ־97% מערכה בתוך 5 שנים. החברה רשמה הפסדים כבדים ובכירים רבים פרשו ממנה השנה. אולם בחודשים האחרונים, תחת ניהולו של המנכ"ל דורון גרסטל, שנכנס לתפקידו בסוף ינואר 2017, נרשם שיפור בביצועיה.

 

דורון גרסטל מנכ"ל פריון דורון גרסטל מנכ"ל פריון

 

המניה עוד לא חזרה לרמתה לפני מינוי גרסטל, והיא נמוכה ממנה ב־51%. אך לנוכח המשבר החריף בחצי השנה האחרונה, נרשמה התאוששות.

 

בחברה הוסיפו וציינו כי ההכרה של גוגל מגיעה על רקע ההשקה הרשמית של פעילות MakeMeReach בארה"ב, והיא צפויה להרחיב את פעילותה בשוק הגלובלי.

MakeMeReach היא חברה צרפתית, שמתמחה בקמפיינים ברשתות החברתיות. עד כה מוצריה של החברה היו מיועדים בעיקר לפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וסנאפצ'ט. לפי אתר החברה, יותר מ־4,000 חברות משתמשות במוצריה. בפריון מציינים כי ניתן יהיה להציע דרכה קמפיינים שיגיעו גם למנוע החיפוש של גוגל.

 

המניה של פריון עלתה מאז סוף אפריל 2018 בכ־31% ושווי השוק הנוכחי שלה עמד אתמול על 74.2 מיליון דולרים טרם פתיחת המסחר בוול סטריט. את הרבעון השני של השנה חתמה החברה עם רווח נקי של כ־1.04 מיליון דולרים מול הפסד של 38 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב־2017.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x