$
שווקי חו"ל

לנוכח ההשקעה במו"פ: ירידה ברווחי נובה ברבעון השני

החברה מסכמת את הרבעון עם עלייה של 25% בהוצאות התפעוליות ל-22 מיליון דולר; הרווח הנקי עמד על 13.3 מיליון דולר – ירידה של 12%

דרור רייך 14:2501.08.18

סיכום הרבעון השני של נובהמציג תמונה מורכבת – מול שיפור בשורת ההכנסות של הדוחות, החברה מציגה נסיגה קלה בשורה התחתונה של הרווח הנקי, בין היתר בשל ההשקעה הרבה במחקר ופיתוח.

 

חברת מכשירי המדידה רשמה ברבעון הכנסות של 61.9 מיליון דולר, עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל, וכך גם מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 60.25 מיליון דולר. בה בעת, הנתון משקף ירידה של 1% בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון.

 

בשורה התחתונה רשמה נובה רווח נקי של 13.3 מיליון דולר או 46 סנט למניה, בהשוואה ל-15.2 מיליון דולר או 53 סנט למניה, ברבעון השני של 2017 – ירידה של 12%. ברבעון הקודם, הראשון של 2018, רשמה נובה רווח של 15.4 מיליון דולר או 54 סנט למניה ברבעון הראשון של 2018. התוצאה ברבעון המדווח התעלתה על תחזיות האנליסטים שעמדו על 41 סנט למניה.

 

חמישה לקוחות גדולים, שלושה יצרני Memory ושני יצרני Foundry, תרמו כל אחד מעל ל-10% מהכנסות החברה. כמו כן, לקוחות ה-Memory היו אחראים על 50% מההכנסות של פעילות המוצרים.

 

שיעור הרווח הגולמי עמד על 58%, בדומה לשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2018, וירידה קלה בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אז עמד שיעור הרווחיות הגולמית על 59%. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-22.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-20.3 מיליון דולר ברבעון הקודם ול-17.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

לרבעון הנוכחי (שלישי) צופה נובה הכנסות בטווח של 64-58 מיליון דולר ורווח למניה של 49-37 סנט. תחזית האנליסטים עומדת על הכנסות של 62.85 מיליון דולר ורווח של 46 סנט למניה.

 

דרור דוד, סמנכ"ל הכספים של יצרנית מערכות המדידה הסביר בשיחה עם "כלכליסט": "הגדלנו את ההשקעות במחקר ופיתוח ולכן יש גידול של 4.4 מיליון דולר בהוצאות תפעוליות. ההשקעה הולכות לפיתוח טכנולוגיות חדשות, ואני מאמין שנצא בזמן הקרוב עם מוצר בטא שיוכל לייצר לנו מכירות של מעל 300 מיליון דולר בשנה"

.

"אנו רואים היום יציבות בהשקעות של יצרני השבבים בסין, אבל יש ציפייה, אחרי חצי שנה שבו לא בוצעו השקעות, שאנחנו לקראת גל של השקעות חדשות, בעיקר מצידה של יצרנית השבביםTSMC וסמסונג, ואנחנו נרגיש את זה בנובה ב-9 חודשים הקרובים", הוסיף דוד.

 

מנכ"ל החברה איתן אופנהיים הוסיף ואמר: "אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות הרבעון השני ובגיוון בסיס הלקוחות והיצע המוצרים. אנו מאמינים כי הבידול הטכנולוגי שלנו גם מגדיל את שוק היעד שלנו".

 

 

איתן אופנהיים איתן אופנהיים

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x