אחרי שתי אזהרות רווח - סומוטו צופה ירידה של 18% בהכנסות הרבעון
לפי חברת השיווק באינטרנט, הכנסות הרבעון הראשון של 2018 צפויות להסתכם ב-12 מיליון דולר - ירידה של 18% מהרבעון הקודם; המנכ"ל עזב את החברה בדצמבר, אחרי אזהרות הרווח של שני הרבעונים האחרונים של 2017
חברת סומוטו מרמת החייל, שעוסקת בשיווק ופרסום באינטרנט, דיווחה היום (א') למשקיעים על הערכותיה בדבר תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של 2018.
להערכת החברה, ההכנסות ברבעון הראשון של 2018 צפויות להסתכם ב-11.5 מיליון דולר עד 12 מיליון דולר - ירידה של כ-18% בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2017. זאת בהמשך לאזהרות הרווח שהוציאה בשני הרבעונים הקודמים - השלישי והרביעי של 2017.
- סומוטו פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי
- אזהרת רווח בבזק - לאחר הערכת שווי מעודכנת ל-yes
- סומוטו: "שני גופים זרים הביעו כוונה לרכוש את השליטה בחברה"
במהלך הרבעון הראשון של 2018 השלימה סומוטו תוכנית התייעלות בתחום הוידאו שכללה התאמת מסגרת הוצאות והתמקדות בתחומי הפעילות הרווחיים יותר. החברה ציינה כי השפעת התוכנית השפיעה לחיוב באופן חלקי בלבד ברבעון הראשון של 2018, ותבוא לידי ביטוי מלא ברבעונים הבאים של 2018.
במקביל הכריזה סומוטו על פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת שפיתחה לפרסום בוידאו, המיועדת לייעל באופן משמעותי את התקשורת בין מפרסם לבעל האתר, עם שקיפות מירבית ויצירת ערך משמעותית למפרסמים ולבעלי שטחי הפרסום.
בדצמבר האחרון, לקראת הדוחות השנתיים של 2017, הזהירה סומוטו את המשקיעים כי הכנסותיה יעמדו על 60 עד 65 מיליון דולר, בניגוד להבטחות על הכנסות שנתיות של 70 מיליון דולר שניתנו בתחילת השנה.
גם לפני הרבעון השלישי של 2017 הצהירה סומוטו כי הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) יהיה נמוך בכ-25% לעומת הרבעון המקביל ויסתכם בסכום של בין 2.5 מיליון דולר ל-3 מיליון דולר