סומוטו פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי
גידול של 900 אלף דולר בהוצאות המכירה והשיווק של חברת הפרסום באינטרנט צפוי לחתוך את רווח ה-EBITDA בכ-25% לעומת הרבעון המקביל; ההכנסות הרבעוניות לעומת זאת צפויות לזנק בכ-30% ליותר מ-15 מיליון דולר
חברת הפרסום באינטרנט סומוטו, בניהולו של בן גירון, פרסמה היום (א') אזהרת רווח לקראת תוצאותיה הכספיות של הרבעון השלישי של שנת 2017.
- מדיוונד מציגה: סיפור שמתחיל במלחמת העולם השנייה ונגמר באננס
- ברקליס: "התחרות תחתוך את מחיר הקופקסון של טבע ב־40%"
- חברת משחקי הספורט פנטזי נטוורק מעבירה את השליטה בחברה לעובדים
לפי הדיוווח, החברה סבורה כי הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) יהיה נמוך בכ-25% לעומת הרבעון המקביל ויסתכם בין 2.5 ל-3 מיליון דולר - זאת בשל גידול של כ-900 אלף דולר בהוצאות המכירה והשיווק וירידה נקודתית ברווחיות של מגזר הפרסום בווידיאו.
מנגד, סומוטו סבורה כי ההכנסות ברבעון השלישי של 2017 יעלו בכ-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והן יסתכמו ב-15 עד 15.5 מיליון דולר. בנוסף, היא מאשררת את תחזית ההכנסות של 70 מיליון דולר לשנה כולה (2017) עם EBITDA של 15 עד 16.5 מיליון דולר.
בנוגע לתזרים המזומנים אומרים בחברה, כי הוא עלה ברבעון השלישי (שהסתיים ב-30 בספטמבר) ב-5.7 מיליון דולר לרמה של 11.3 מיליון דולר (17.3 מיליון דולר כולל אשראי בנקאי). זאת, מרמה של 5.6 מיליון דולר (11.6 מיליון דולר כולל אשראי בנקאי) ברבעון הקודם בשנה שעברה. בתוך כך, אישרה סומוטו חלוקה של 2 מיליון שקלים כדיבידנד ברבעון השלישי שמצטברים לחלוקה של 4.5 מיליון שקלים בשנה כולה.
"ברבעון זה הגדלנו משמעותית את הוצאות המכירה והשיווק ביחס לרבעונים הקודמים - דבר שהשפיע על שורת ה-EBITDA. בנוסף, חווינו תנודתיות בתחום הפרסום בווידאו ביחס לרבעון הקודם (רבעון שני) ואנו מאמינים כי נראה גידול בפעילות מתחום זה ברבעון הבא (רבעון רביעי)", מסביר בן גירון, מנכ"ל סומוטו. לדבריו, את פירות ההשקעה בשיווק נראה כבר בתוצאות הרבעון הרביעי.