ויקטורי תפצל את מועדון הלקוחות
הרשת תיצור שישה מועדני לקוחות ייעודיים עם הטבות מותאמות גם ללא חברות במועדון האשראי של הרשת, כך נודע ל"כלכליסט"
רשת המזון ויקטורי שבניהול אייל רביד מצויה בתהליך פילוח של 250 אלף חברי המועדון הרשת כדי ליצור שישה תתי־מועדונים ייעודיים עבור חובשי כיפות סרוגות, המגזר הערבי, אוהבי בשר, חולי צליאק, טבעונים והורים לתינוקות, כך נודע ל"כלכליסט". חברי המועדונים יוכלו לקבל הטבות מותאמות לצורכיהם גם ללא חברות במועדון האשראי של הרשת, אולם החברוּת במועדון האשראי, המונה היום 14 אלף מחזיקים פעילים, תקנה הנחות גדולות עוד יותר. ״הכרטיס שלנו יהיה הכי קרוב למועדון 'חבר', שמזוהה עם השת"פים הכי חזקים במשק״, אמר רביד. במהלך השקיעה הרשת מיליון שקל ובשבועות האחרונים מתקיים פיילוט בסניפי ראש העין הרצליה וקריית גת.
- ויקטורי שיפרה את תנאי הסכם מועדון לקוחות האשראי עם ישראכרט
- ויקטורי מנסה להעמיק אחיזה בת"א: בעלי הרשת מנסה לרכוש את שוק אלנבי-רוטשילד
- עלייה של 11% ברווחי ויקטורי ברבעון השלישי
בלי צורך בדיוור
המהלך קורה שבוע אחרי שנחתם הסכם שיתוף פעולה מעודכן עם תנאים משודרגים בין חברת האשראי ישראכרט לבין ויקטורי. לחברי המועדון יתאפשר לקבל הטבות מותאמות גם ללא חברות במועדון האשראי של הרשת אך שם ההנחות יהיו גדולות יותר. ״כרגע אין גופים שעושים פרסונליזציה אמיתית ללקוח", אמר רביד, "ובנוסף אני שולח את הקופונים ישירות לכרטיס אשראי ולמכשיר הנייד וחוסך את עלות הדיוור". כשהלקוח נכנס לחנות הוא מקבל מסרון עם המלצה להוריד את אפליקציית הקופונים של הרשת. ולאחר שהוריד את האפליקציה הוא מקבל מסרונים עם קופונים על מבצעים שיש עבורו באותו מעבר.
המהלך החל בפוסט שפרסם רביד בקבוצה של חולי צליאק ובו כתב שמי שרוצה קופון ונוהג לקנות לחם ללא גלוטן שיפנה אליו. הגיבו אלף אנשים שקיבלו ממנו קופון ל־50% הנחה על הלחם. בעקבות המבצע נוצרה קבוצת לקוחות רגישים לגלוטן המונה 2,900 משפחות. בהמשך ערך רביד מהלך דומה עם מוצר טבעוני דרך עמותת ויגן פרנדלי וגייס 2,600 לקוחות.
רביד מסביר שהספקים רוצים מבצעים אך יש להם אינטרס בפעילות מפולחת, כי דרכה "הספק יכול לתת הרבה הנחות למעט לקוחות". בנוסף, הלקוח לא צריך לאגור 10 חבילות סימילאק, כי בהגדרות הכרטיס שלו יהיה לו 2 אריזות בחודש במחיר מבצע״.
רביד, שעד כה עשה את מהלכי הפילוח בעצמו, מצוי במו״מ עם חברה שנותנת שירות לחברות אשראי בתחום הפילוח. באמצעותה המערכת תוציא קופונים אישיים בכל יום.
עקיצה לשופרסל
לצד הפנייה ללקוחות, שולח רביד עקיצה לשופרסל וקורץ לספקים שנפגעו מפתיחת החנות שלה למכירה סיטונאית. ״הגדלת מכירה לסיטונאים מורידה את הרווח הגולמי של הרשת, פוגעת בספקים וכתוצאה מכך, פוגעת באופן ישיר בצרכן. אם אפשר למכור בזול — תמכרו לצרכן הסופי. הצרכן הוא המלך ולא הסיטונאי. מסורתית הקמעונאי מוכר לצרכן והספק מוכר לסיטונאי וכשהגבולות מיטשטשים, הצרכן סובל״.