הוצאות חד פעמיות הורידו ב-22% את הרווח השנתי בלאומי קארד
חברת כרטיסי האשראי סיימה את 2017 ברווח של 143 מיליון שקל - בנטרול ההוצאות עלה הרווח ב-3% ל-190 מיליון שקל; תיק האשראי של משקי הבית עלה ב-24% ל-5.4 מיליארד שקל
הוצאות חד פעמיות פגעו בשורה התחתונה של לאומי קארד, שמסכמת את שנת 2017 עם ירידה של 22% ברווח הנקי, ל-143 מיליון שקל. חברת כרטיסי האשראי בניהולו של רון פאינרו רשמה בשנה שחלפה הוצאה של 47 מיליון שקל על תוכניות פרידה מרצון ועל מענק לעובדים בשל עסקת המכירה של ויזה אירופה לויזה העולמית.
בנטרול ההוצאות החד פעמיות הסתכם הרווח הנקי ב-190 מיליון שקל, סכום המשקף עלייה של 3% לעומת רווח נקי של 184 מיליון שקל שנרשם ב-2016. הרווח הנקי המנוטרל משקף תשואה על ההון של 10.3%, בהשוואה ל-10.7% בשנת 2016.
- אילו חברות יוכלו לרכוש את חברות כרטיסי האשראי ובאילו תנאים
- לאומי קארד הכינה תשקיף הנפקה - יועבר בקרוב לרשות ני"ע
- החל מ-2019: דיסקונט ינפיק כרטיסי אשראי של לאומי קארד
לאומי קארד סיימה את השנה שחלפה עם הכנסות של 1.2 מיליארד שקל, שרובן הגדול מפעילות הנפקה ותפעול כרטיסי אשראי, שרשמה הכנסות של 987 מיליון שקל. מקור ההכנסות האחרות הוא הלוואות ומוצרים פיננסיים שונים המוענקים למחזיקי הכרטיסים.
תיק האשראי של משקי הבית צמח בשנת 2017 ב-24% והסתכם ב-5.4 מיליארד שקל, לעומת תיק של 4.4 מיליארד שקל בתום 2016. תיק אשראי זה כולל הלוואות צרכניות, וכן הלוואות לרכישת רכבים שכנגדן הבטוחה היא כלי הרכב ( ולכן בסוג הלוואות זה הריבית נמוכה יותר). הריבית הממוצעת על תיק האשראי הצרכני עמדה על 6.5%, עלייה של 0.3% לעומת שנת 2016. הסיבה לכך היא הירידה בחלקו של האשראי לרכישת מכוניות מתוך כלל תיק ההלוואות.
כמות כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים צמחה ב-10% מדי שנה בשלוש השנים האחרונות , ומספר הכרטיסים בארנקים של כרטיסים חוץ בנקאיים מסתכם בכמיליון כרטיסים. כמות הכרטיסים הבנקאיים היא 1.64 מיליון, לאחר ירידה של 1% בשנת 2017. בשלוש השנים האחרונות לא חל שינוי מהותי בכמות הכרטיסים הבנקאיים שהנפיקה לאומי קארד. מנתוני הדוח עולה עוד כי סכום ה'גיהוצים' של הציבור הסתכם השנה ב-80.4 מיליארד שקל, עליה של 9% לעומת 2016 (כאשר בין 2015 ל-2016 נרשמה עלייה דומה). היקף הגיהוץ בכרטיסים חוץ בנקאיים מתקרב ל-30% מתוך כלל הגיהוצים.
חברת לאומי קארד נמצאת בשליטת בנק לאומי (80%) וקבוצת עזריאלי (20%), והיא צפויה להימכר ולהיפרד מחסות הבנק בשנתיים הקרובות, לצד ישראכרט שבשליטת בנק הפועלים שגם היא תימכר. חברת כאל שבשליטת דיסקונט (72%) לא אמורה להימכר.