יוניליוור צפויה למכור את עסקי המרגרינה והממרחים ל-KKR ב-6.8 מיליארד יורו
החברה מחזיקה במותגים כמו פלורה ופרו-אקטיב ומסרה כי יצור המרגרינה הוא "מגזר שנמצא בירידה", ועדיף שינוהל ע"י אחרים
קונצרן יוניליוור הסכים למכור את חטיבת המרגרינה והממרחים, הכוללת את המותגים פלורה ופרו-אקטיב, לקרן KKR וזאת תמורת 6.8 מיליארד יורו, כך נודע היום (ו'). המהלך מתבצע לאחר בחינה ממושכת של עסקי החברה, ולאחר ניסיון השתלטות מצד החברה היריבה קראפט.
בעבר מסרה יוניליוור כי תנסה להגביר את תהליך צמצום ההוצאות עד שנת 2020, וביחס לייצור המרגרינה מסרה כי מדובר "מגזר שנמצא בירידה", ועדיף שינוהל על ידי אחרים.
פרט לפלורה ופרו-אקטיב, מחזיקה יוניליוור גם במותגים ברטורלי ו-I Can't Believe It's Not Butter, וכן בפרסיל, בדומסטוס ובמיונז הלמנ'ס. היא פועלת ביותר מ-60 מדינות.
מנכ"ל החברה, פול פולמן, אמר כי "ההודעה היום מהווה צעד בעיצוב ובחידוד מחדש של הפורטפוליו שלנו לשם צמיחה לטווח הארוך. אני בטוח שתחת KKR, חטיבת הממרחים הכוללת מותגים אייקוניים תוכל להגשים את מלוא הפוטנציאל שלה ולמלא את חובותיה".
השלמת העסקה צפויה באמצע השנה הבאה, תחת אישורים רגולטוריים במדינות שונות. יוניליוור מסרה שתעביר את הכסף המזומן שיתקבל במסגרת העסקה לבעלי המניות שלה, "אלא אם תצוץ אלטרנטיבה לרכישה שתיצור ערך גדול יותר".