על רקע התחרות הגוברת: 6,000 מנויים נטשו את yes ברבעון השלישי
לשם השוואה, המתחרה הגדולה H0T רשמה נטישה של כ-2,000 מנויים בתקופה הנוכחית בעוד שסלקום ופרטנר מצליחות לגייס אלפי מנויים מדי חודש. בסך הכל הסתכמו הכנסות החברה ב-406 מיליון שקל לעומת 434 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
- בירור התביעה נגד עסקת בזק-yes תעוכב מחשש לשיבוש ההליך הפלילי
- התגובה לקיצוצים המתוכננים: עובדי yes הכריזו על סכסוך עבודה
- הנהלת yes מתכננת קיצוצים על רקע החרפת התחרות בטלוויזיה
ב-yes סיכמו את הרבעון השלישי עם 597 אלף מנויים לעומת 618 אלף מנויים ברבעון המקביל בשנה שעברה. אחד הממצאים הבולטים בדו"ח הוא ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) שעמדה נכון לסוף התקופה ב-226 שקל, ירידה של 7 שקלים בהשוואה לשנה שעברה. הקיטון כאמור נובע מהתחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה, מה שמצביע כי ב-yes מוכנים להפחית במחירים, כפי שעושה בחודשים האחרונים באמצעות מבצעים אטרקטייבים הכוללים חודשים ללא תשלום, וזאת בכדי לשמר את מצבת המנויים.
הכנסות החברה הסתכמו ב-406 מיליון שקל לעומת 434 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, ירידה של 6.5% הנובעת מקיטון במצבת הלקחות והירידה ב-ARPU. הרווח התפעולי הסתכם בכ-35 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל, ירידה של 43%, הנובעת מקיטון בהכנסות.
למרות הירידה במרבית המדדים הפיננסים yes הצליחה להקטין את ההפסד הנקי שהסתכם בכ-123 מיליון שקל לעומת 151 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-142 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של שנת 2017 ירד בכ- 25.3% והסתכם בכ- 115 מיליון שקל בהשוואה לכ- 154 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבעה בעיקר מירידה ברווח תזרימי תפעולי.
כזכור, במסגרת פרשת בזק חקרה הרשות לניירות ערך האם בוצעו מניפולציות בדו"חות החברה על מנת שבעל השליטה יוכל לקבל כספים נוספים מבזק. על פי החשדות ב-yes עיוותו את הדו"חות על מנת שיעמדו ביעדים שהוצבו להם בעת חתימת הסכם העברת האחזקות של yes מיורוקום לבזק.
רון אילון, מנכ"ל yes": yes מממשיכה להוביל את שירותי הפרמיום בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, ודואגת לחדשנות מוצרית שלא נראתה כמותה בישראל, וכך בהמשך להבאת בשורת שידורי ה- K4 בישראל, השיקה ברבעון זה גם שלט חכם בעל יכולות זיהוי קוליות. בקטגוריית מיזמי הטלוויזיה האינטרנטיים, חוברו כבר אלפי הלקוחות הראשונים לשירות הטלוויזיה האינטרנטי המוביל STING TV, אשר פונה לקהל יעד בעל סגנון חיים דיגיטלי ומאפשר לו חופש בחירה מלא מבין שפע של עולמות תוכן ישראלי ובינלאומי כפי שלא היה קיים בקטגוריה זו".