עלייה של 15% בהכנסות דלתא, ירידה של 18% ברווח הנקי
מותגי הפרימיום ממשיכים לדחוף את מכירות החברה שהסתכמו ב-340 מיליון דולר - הוצאות התפעול והמימון הורידו הרווח ל-14.4 מיליון דולר; המכירות בארה"ב צמחו ב-12% ובישראל ב-7%
חברת הביגוד דלתא גליל מסכמת רבעון שלישי עם עלייה במכירות, בעיקר בזכות מותג הפרמיום, אך זו אינה מתגלגלת לשורת הרווח שרושמת נסיגה בהשוואה לרבעון המקביל.
- חטיבת הפרימיום של דלתא הקפיצה את הכנסות ב-36%
- פורמת ומתחילה מחדש: תפרון רוצה לשוב לרווח אחרי עשור
- רבעון ראשון בדלתא גליל: ההוצאות התפעול עלו, הרווח הנקי ירד
הקבוצה שבשליטת אייזיק דבח סיימה את הרבעון עם הכנסות של 340.3 מיליון דולר, לעומת 296.6 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 15%, שמקורה בין היתר בהכללת מותגי 'פרימיום' בדוחות - פעילות אותה רכשה דלתה בסוף אוגוסט 2916. במסגרת עסקה זו רכשה החברה את חטיבת מותגי הפרימיום CBC תמורה 120 מיליון דולר. בנטרול מותגי פרימיום הציגה דלתא עלייה של 2% בלבד בנתון הרבעוני של ההכנסות.
הפעילות בארה"ב צמחה ב-12% עם מכירות של 177.5 מיליון דולר. ואולם פעילות דלתא הכללית בארה"ב בנטרול חטיבת הפרימיום ירדה ב-5%. באירופה (ללא גרמניה) רשמה החברה עלייה של 11% במכירות ל-52.8 מיליון דולר, גם כאן בזכות מותג הפרימיום - בלעדיו הפעילות באירופה ירדה ב-2%. המכירות בגרמניה צמחו ב-18% והסתכמו ב-52.3 מיליון דולר, ובמקרה זה בנטרול פרימיום עומדת העלייה של 15%. המכירות בישראל גדלו ב-7% והסתכמו ב-38.6 מיליון דולר.
פעילות פרימיום מגדילה כאמור באופן מהותי את מחזור ההכנסות של דלתא, אך גוררת עימה בשלב זה הוצאות תפעול גבוהות. הוצאות המכירה ושיווק ברבעון השלישי גדלו ב-35% והסתכמו ב-82.8 מיליון דולר. הוצאות ההנהלה וכלליות עלו ב-37% ל-17.2 מיליון דולר.
הרווח התפעולי הרבעוני ירד ב-2% ועמד על 24.16 מיליון דולר, לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA הרבעוני עלה ב-9% ל-31.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-28.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
החברה רשמה ברבעון עלייה בהוצאות המימון, ל-5.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - בעיקר בשל עלייה בהוצאות הריבית על מימון רכישת פרימיום. כך גם נרשמה לחברה עלייה קלה בהוצאות המס ל-4.4 מיליון דולר, לעומת 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה מסכמת דלתא את הרבעון עם ירידה של 18% ברווח הנקי ל-14.4 מיליון דולר - מול 17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בניכוי סעיפים חד פעמיים עמד הרווח בשנה שעברה על 13 מיליון דולר, כך שהשורה התחתונה ברבעון הנוכחי משקפת למעשה עלייה במונחים אורגניים.