עליבאבא מעלה בכ-50% את תחזית המכירות שלה
מכירות ענקית המסחר האלקטרוני הגדולה בסין עלו ברבעון השלישי ב-60% ל-8.3 מיליארד דולר. הכנסות ממסחר הליבה שלה עלו ב-63% בעזרת 488 מיליון צרכנים פעילים
חברת עליבאבא אחזקות העלתה את תחזיתה לגידול בהכנסות. חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בסין צופה עלייה של 49%-53% בהכנסות בשנה הפיסקלית הנוכחית, לאחר שרכשה ושקללה בחישוביה את זרועה הלוגיסטית Cainiano. היא דיווחה על עלייה של 61% במכירות לרמה של 55.1 מיליארד יואן (8.3 מיליארד דולר) ברבעון השלישי, לעומת התחזית של האנליסטים ל-52 מיליארד היואן. מניותיה של עליבאבא עלו ב-4.3% במסחר לפני פתיחת השווקים.
- עליבאבא תקים מרכז מחקר ופיתוח בישראל
- אמזון ועליבאבא: תאומות אבל לא זהות
- עליבאבא תאפשר לשלם במסעדה באמצעות חיוך למסך
"עליבאבא מצליחה מאוד בהפיכת פרסום לכסף, במובן הזה היא יותר כמו חברת מדיה מאשר חברת מסחר אלקטרוני", אומר סטיבן זו, אנליסט משנגחאי העובד ב- Pacific Epoch. "יכולתה של החברה לעשות כסף מהאפליקציה שלה השתפרה משמעותית".
הכנסות ממסחר הליבה שלה, אשר עודנו הנתח הגדול ביותר מעסקיה של עליבאבא, עלו ב-63% ל-46.5 מיליארד יואן, בעזרת 488 מיליון צרכנים פעילים בשוקי הקמעונאות הסינים שלה. הרבה מהצמיחה הזאת נבעה מהשקעה בתחום הניידים, כאשר מספר משתמשי החברה מגיע ל-549 מיליון.
עליבאבא בונה כעת על בסיס המשתמשים המתרחב הזה ע"י מספר יוזמות חדשות בתחום הקמעונאות הפיזית – שהן חלק משאיפתו של המיליארדר בעל השליטה ג'ק מא לעורר עוד את מגזר הצרכנים שלו, השווה 4 טריליון דולר. חזונו משותף כפי הנראה גם לבעלי אמזון ג'ף בזוס אשר רכש לאחרונה את Whole Foods Market. עליבאבא מנסה לשנות את האופן בו קמעונאים מפקחים על המלאי שלהם, ולהתחיל להתבסס על ביקוש בזמן אמת וכך לבטל את הצורך בשכבות רבות של מתווכים.
מאמץ זה מצריך לוגיסטיקה יעילה. בספטמבר תפסה עליבאבא מחדש שליטה על חברת המשלוחים המפסידה שלה קניאנו, והתחייבה להשקיע 15 מיליארד דולר במשך חמש שנים בהרחבת ושיפור רשת המשלוחים שמשרתת 2 מיליון אנשים ברחבי למעלה מ-600 ערים. אך ע"י ספיגת היחידה המפסידה, קניאנו עשויה לנגוס ברווחיה של עליבאבא ברבעונים העתידיים.
יחס ההכנסות פר מניה היה 8.57 יואן לעומת ממוצע התחזיות שהיה 6.90. מניות עליבאבא סגרו את המסחר בניו יורק אמש (ד') על ערך של 186.08$. המניה יותר מהכפילה את עצמה השנה, והוסיפה 250 מיליארד דולר לשווי השוק שלה.