דיסני תמשוך לקוחות לחנויות עם מסכי ענק וברכה אישית מדונלד דאק
חנויות קונספט בעיצוב חדש יאפשרו להתרווח בכריות ענק ולצפות בשידורים חיים של התהלוכה היומית בדיסנילנד. לחברת הבידור הגדולה בעולם 340 חנויות, כשליש הכמות בתקופת השיא
בניסיון למשוך קונים בעידן של משבר בענף הקמעונאות, וולט דיסני תפתח חנויות קונספט חדשות במרכזי הקניות. אלה יציעו, למשל, ברכות יום הולדת אינטראקטיביות ואירועים שיועברו בסטרימינג מפארקי השעשועים המפורסמים של החברה.
- מחלוקת בין אלטיס של פטריק דרהי לדיסני עלולה לפגוע במנויי ESPN
- עכשיו זה רשמי: דיסני מחסלת את שיתוף הפעולה עם נטפליקס ומקימה שירות מתחרה
- קמפיין חדש של דיסני לילדות: "את יכולה להיות יותר מנסיכה"
בשלושת החודשים האחרונים חשפה החברה ארבע מבין שש חנויות המתוכננות להיפתח במראה החדש. כך, למשל, אורחים המגיעים לסניפים כדי לחגוג יום הולדת יזכו לשיר ברכה מדונלד דאק וחבריו ותמונתם תתנוסס על מסך וידיאו ענק שיוצב בחזית החנויות. כמו כן, מי שיגיעו לחנות בשעות אחר הצהריים יוזמנו להתרווח בכריות ענק ולצפות בפיד של התהלוכה היומית המתקיימת בדיסנילנד. בקרוב יוכנסו לחנויות הללו גם עגלות צמר גפן מתוק ואוזני עכבר, כמו אלה הנמכרות בפארקים. "בימי שלישי ורביעי מגיעים כ־50 אנשים אחר הצהריים", אמר פול גיינר, המנהל האחראי על מחלקת החנויות של דיסני, בהתייחסו לקהל המגיע כדי לצפות בתהלוכות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
דיסני, חברת הבידור הגדולה בעולם, ראתה עליות ומורדות בשנים האחרונות בפעילות החנויות שלה. בעבר היא מכרה את זרוע החנויות ולאחר מכן רכשה אותה מחדש. כיום מחזיקה החברה בכ־340 חנויות ברחבי העולם, כשליש הכמות בתקופת השיא.
ירידה בתנועת הקונים במרכזי הקניות על רקע מעבר לקניות מקוונות פגעה בדיסני כמו גם בקמעונאיות אחרות. המכירות בחטיבת הקמעונאות של החברה נפלו ב־6% ל־1.71 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית שהסתיימה באוקטובר 2016 וב־10%, ל־1.21 מיליארד דולר, בתשעת החודשים הראשונים של 2017.
החברה החלה לעבוד על עיצובן המחודש של החנויות לפני כ־16 חודשים. אף כי אין בכוונתה להגדיל את מניין החנויות, רוב הלוקיישנים יקבלו את העיצוב החדש, אם יתברר כי סייע בהגדלת המכירות, ציין גיינר.
העיצוב החדש מתרחש במקביל לשדרוג החנות המקוונת של דיסני. החברה יותר מהכפילה את היקף המוצרים בחנות המקוונת, עם עלייה גדולה במיוחד במוצרי המבוגרים, כמו תיקים של מותג היוקרה קואץ', רהיטי אית'ן אלן ובגדי נשים של דיוויד לרנר. האתר החדש כולל גם סרטי וידיאו של מוצרים ויותר פריטים שמוצגים על פי נושאים, כמו, תחפושות הלואין, שיצוין בחודש הבא. על פי גיינר, הסחורה שתימכר היטב בחנות המקוונת, תוכנס גם לסניפים.