ענק אירופי חדש? סימנס ואלסטום במו"מ למיזוג פעילות הרכבות
לפי התנאים המתגבשים, סימנס תעביר את פעילות חטיבת הניידות שלה לתוך אלסטום, ותשתלט על החברה הצרפתית; מיזוג אפשרי יקל על התחרות מול החברות הסיניות; במקביל דווח עם המשך המגעים בין סימנס לבומברדייה
ענקית התעשייה הגרמנית סימנס וחברת התחבורה הצרפתית אלסטום מנהלות מו"מ ליצירת מעצמת רכבות אירופית שתוכל להתחרות בצורה טובה יותר ביריבות הסיניות.
- ביהמ"ש לאלסטום: משכו את העתירה נגד נת"ע, או שתשלמו הוצאות
- אלסטום פנתה למבקר על ביטול מכרז מערכות הרכבת הקלה
- הערכות: הרכבת תיאלץ לשלב את אלסטום במכרז החשמול
אלסטום המייצרת רכבות ואוטובוסים, הודיעה אתמול (ו') כי השיחות מתמקדות במיזוג בין הפעילות שלה עם חטיבת הניידות של סימנס. החברה הגרמנית אישרה כי אכן מתנהלים מגעים, אך לא סיפקה פרטים נוספים. לפי הצהרה שפרסמה אלסטום, "לא התקבלה החלטה סופית" בעניין מיזוג אפשרי עם סימנס, ו"הדיונים נמשכים".
המיזוג האפשרי ייצור חברת תחבורה אירופית עם מכירות שנתיות של 18 מיליארד דולר. המכירות של אלסטום עמדו בשנה הפיסקאלית שהסתיימה במרץ האחרון על 8.7 מיליארד דולר, ואילו הכנסות חטיבת הניידות של סימנס עמדו בשנה שעברה על 7.8 מיליארד דולר. לפי התנאים המתגבשים, סימנס תעביר את פעילות החטיבה לתוך אלסטום, ותשתלט על החברה הצרפתית, כך לפי אדם המעורה בנושא.
יצרניות הרכבות המערביות מתקשות להתמודד עם התחרות מצד החברות הסיניות, במיוחד מאז המיזוג ב-2015 בין יצרניות הרכבות CSR וצ'יינה CNR. המיזוג הזה אפשר לחברה הסינית לזכות בחוזים באמצעות הפחתת עלויות. הכנסות החברה עמדו בשנה שעברה על 34 מיליארד דולר. מנכ"ל אלסטום הנרי פופה-לאפרג' אמר מוקדם יותר השנה כי התעשייה צפויה "לעבור גל של מיזוגים".
סימנס מחפשת מזה זמן דרכים להגדיל את המכירות שלה בתחום. החברה הייתה במגעים גם עם בומברדייה הקנדית לגבי מיזוג פעילויות הרכבות. החברות לא הגיבו על אפשרות להמשך המגעים ביניהן, אך לפי מקורב לחברה הם נמשכים ובשלב מתקדם. לפי מבנה העסקה הזה, סימנס תשלוט במיזם משותף המתמקד בפעילות ייצור מערכות איתות, בעוד שלבומברדייה תהיה אחזקת שליטה בשותפות הנוגעת לחטיבת ייצור הרכבות. עם זאת, המכירות המשולבות של המיזוג בין סימנס ואלסטום יהיו גבוהות בקצת מאלו של השיתוף בין סימנס ובומברדייה.
לפני שלוש שנים קיימו סימנס ואלסטום מגעים לגבי מיזוג נכסי האנרגיה שלהן, זאת לנוכח הצעת רכש שהגישה ג'נרל אלקטריק לחטיבת החשמל של אלסטום. ההתערבות הגרמנית התקבלה בברכה מצד הפוליטיקאים הצרפתים, אך בסופו של דבר גברה ג'נרל אלקטריק ואלסטום מתמקדת מאז בתחבורה.