לאומי חתך המלצה ומחיר יעד לדלק רכב: "לא נותרה לנו ברירה"
ההמלצה הורדה מ'תשואת יתר' ל'מכירה', מחיר היעד הורד מ-34.5 ל-26 שקלים. אייל דבי, מנהל מחקר מניות בלאומי: "שחיקת הרווחיות ברבעון השני היתה חריגה ולא צפויה. אנחנו מבצעים פניית פרסה ומורידים באגרסיביות את מחיר היעד וההמלצה"
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
- בורסת ת"א; שגריר מטפסת ב-7%, דלק רכב יורדת ב-4%
- קבוצת דלק בוחנת גיוס הון באמצעות הנפקת מניות בכורה
- הצלחה למוסדיים: יובל רכלבסקי מונה לדח"צ בדלק אנרגיה
"שחיקת הרווחיות ברבעון השני הייתה חריגה ולא צפויה, שכן שערי מטבעות היבוא נחלשו לכל רוחב הגזרה גם הין, גם היורו וגם הדולר. נדמה לנו שגם מי שצפה כי הירידה בשערי המטבעות תגולגל ברובה ללקוחות באמצעות הורדת מחירים והנחות הופתע מהעוצמה. לא נותרה לנו ברירה, אנחנו מבצעים פניית פרסה ומורידים באגרסיביות את מחיר היעד למניה ובהתאם את ההמלצה", אומר דבי.
דבי מסביר שההחלטה על הורדת ההמלצה ומחיר היעד מגיעה רק עתה, מכיוון שההערכות לא צפו ירידה חזקה כל כך ברמת הרווחיות. "מדוע התעוררנו רק עכשיו ולא הבאנו זאת בחשבון כבר בפעם שעברה? משום שלא צפינו את עומק ההנחות הריאליות שהחברה נתנה, ובוודאי לא את התחזקות מטבעות הייבוא שנרשמה לאחרונה".
לנוכח שערי החליפין, ההערכה היתה דווקא לירידה בעלויות ובעלייה בשיעור הרווח התפעולי, מה שלא קרה בסופו של דבר. מעבר לכך, בלאומי מציינים כי ההתפתחויות הנוכחיות בשוק המטבעות רחוקה מלעודד לקראת המשך הדרך.
"שער החליפין המשוקלל ברבעון השני של 2017 , היה נמוך בכ-8% מהשער ההמוצע בשנת 2016. לפיכך, הציפייה הטבעית הייתה שעלות המכר השקלית תקטן והרווחיות התפעולית תשתפר בהתאם. בפועל ההיפך קרה, שיעור הרווח התפעולי נשחק בחדות מרמה של 13.5% לכדי 11.2% בלבד.
הסיבה לכך, מתברר בדיעבד, היא שהוזלת המחירים הייתה חזקה משחיקת המטבעות", אומרים בלאומי, ומוסיפים: "מה שקרה לאחרונה, זה ששערי המטבעות ביצעו פניית פרסה מה שיוביל לפגיעה נוספת ברווחיות, שגם ככה נשחקה בחדות".