ירידה חדה של 53% ברווחי אל על ברבעון - הוצאות ההפעלה עלו ב-5%
חברת התעופה מסכמת את הרבעון השני עם רווח של 16 מיליון דולר בלבד. עלייה של 12 מיליון דולר בהוצאות השכר ושל 6 מיליון דולר במחירי הדלק פגעו ברווח התפעולי - נחתך ב-47% ל-27 מיליון דולר
חברת התעופה אל על מסכמת את הרבעון השני עם עלייה מזערית בשורת ההכנסות ונסיגה חזקה בשורת הרווח: החברה בניהולו של דוד מימון רושמת רווח נקי רבעוני של 16 מיליון דולר, בהשוואה ל-35 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 54%.
- יולי בנתב"ג: גידול של 13.2% במספר הנוסעים; אל על בירידה - ישראייר בעלייה
- נדחתה עתירת רשתות הפארם נגד ג'יימס ריצ'רדסון: "עסקאות באינטרנט אינן חייבות במס"
- אל על חתמה על הסכם קיבוצי עם העובדים
ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-541 מיליון דולר, עלייה קלה של 0.6% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל שעמדו על 537 מיליון דולר. בחברה מציינים כי מול עלייה בהכנסות מנוסעים, בזכות גידול בתנועת הנוסעים, נרשמה ברבעון ירידה של 2.5% בהכנסות מפעילות המטענים. מקור הירידה בהיקפי מטען נמוכים יותר במונחי טונות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
אל על הציגה בסיכום הרבעון עלייה של 5% בהוצאות ההפעלה. חתימת הסכמי השכר החדשים גררה עלייה של 12 מיליון דולר בהוצאות אלה, ועליית מחיר הדלק הסילוני גררה עלייה של 6 מיליון דולר - מחיר הדלק הסילוני במהלך הרבעון עמד על 50.8 דולר לחבית, לעומת 47 דולר בתקופה המקבילה. בהוצאות המכירה של החברה (בין היתר שיווק ופרסום) נרשמה ברבעון עלייה של 7%.
לנוכח העלייה המהותית בהוצאות חתמה חברת התעופה את הרבעון עם ירידה חדה של 47% ברווח התפעולי ל-27 מיליון דולר, לעומת 51 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאמה ועמד על 70 מיליון דולר, לעומת 96 מיליון דולר.
נכון לסיכום הרבעון השני, יתרת המזומנים והפיקדונות בקופתה של אל-על נאמדת בכ-276 מיליון דולר. "אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנחנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה." מסר דוד מימון בהודעת החברה.
בשלב זה מסתמנת שנת 2017 כשנה עמוסה יותר בנתב"ג, עם עלייה של 15% במספר הישראלים שיוצאים לחו"ל, כ-1.7 מיליון נוסעים. עלייה זו משתקפת בטיסות אל על, שרושמות ברבעון שיעור תפוסת נוסעים של 84.3%, בהשוואה ל-83.1% בתקופה המקבילה.
בה בעת, הסביבה התחרותית בשוק התעופה "מעיבה" על מעמדה על החברה - אל על מציינת כי נתח השוק שלה בנתב"ג עמד ברבעון המדווח על 29.5%, בהשוואה ל-34% ברבעון המקביל, ומבהירה כי אין ביכולתה להגדיל את רמות הפעילות שלה בשיעור דומה לעליה הניכרת בתנועת הנוסעים בשדה.