אלגומייזר רוכשת את קבוצת לינקיורי ב-11 מיליון דולר
העסקה מומנה על ידי גיוס מימון מהמשקיעים. לינקיורי עוסקת בתחום הפרסום ברשת באמצעות קבוצת חברות
כארבעה חודשים לאחר חתימת מזכר ההבנות, העסקה יוצאת לפועל: אלגומייזר רוכשת את קבוצת לינקיורי (Linkury), העוסקת בפרסום באינטרנט, תמורת 11 מיליון דולר.
- בלי מזומן: אלגומייזר רוצה לרכוש חברה ב־71 מיליון שקל
- אינסטגרם הכפילה תוך חצי שנה את מספר המפרסמים הפעילים - מיליון בחודש
- עופר דרוקר פורש מתפקידו כמנכ"ל מטומי
הדוח העדכני ביורת של אלגומייזר (שבחרה באפשרות שלא לפרסם דוח מדי רבעון) הוא זה המסכם את 2016. על פי דוחות 2016, לאלגומייזר יש הערת עסק חי עם קופת מזומנים של פחות ממיליון שקל, הכנסות של כ-754 אלף שקל והפסד נקי של 15.5 מיליון שקל.
לנוכח הנתונים האמורים, לשם מימון הרכישה חתמה אלגומייזר על הסכמי השקעה בגובה הרכישה (11 מיליון דולר). על המשקיעים שלקחו חלק בגיוס נמנית קבוצת ידיעות אינטרנט (שכבר השקיעה בעבר באלגומייזר), גופים מוסדיים (תכלית מדדים וחצבים שותפות מוגבלת), קרן קנדית ומשקיעים פרטיים מישראל ומארה"ב.
לינקיורי פועלת בתחום הפרסום באינטרנט בעזרת קבוצת חברות אשר פיתחו מערכות אינטרנטיות הכוללות את תחום הוידאו (NROLL) מערכות RTB - Real Time Bidding, תחום הוירטואל ריאליטי, גלישה בטוחה לילדים, בוטים אוטומטיים ומסחר אלקטרוני בפייסבוק.
את שנת 2016 סיימה לינקיורי עם הכנסות בהיקף של 72 מיליון שקל ורווח נקי של 12 מיליון שקל. על פי הודעת החברה היא צופה גידול מהותי בהכנסות בשנת 2017. מנכ"ל לינקיורי והמייסד, נתנאל נמדר, יישאר בתפקידו כמנכ"ל, וקבל חלק משמעותי במניות של אלגומייזר.
"אני מאמין שנראה את פירות של הרכישה כבר ברבעונים הקרובים", אמר נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר. "בלינקיורי מצאנו צוות שהצליח להפוך חברה, שהתעסקה בעבר בתחום סרגלי הכלים (אשר הלך ונגמר), לחברת צמיחה של מיליוני דולרים לשנה תוך שמירה על רווחיות גבוהה בלי שגייסה כספים ממשקיעים חיצוניים מאז הקמתה ועד היום".