אלון מאסק: "התחלנו עם טסלה כשחברות אחרות חיסלו את הרכב החשמלי שלהן"
מנכ"ל חברת המכוניות החשמליות, שמנייתה רשמה אמש שיא של 370 דולר, צייץ היום בטוויטר: "הרעיון בהקמת החברה לא היה לעשות כסף"
אלון מאסק, מנכ"ל חברת טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, צייץ היום בטוויטר והסביר מדוע הוא ואחרים בעמק הסיליקון הקימו את החברה. מאסק אמר שהוא היה כמעט בטוח שאיבד את כל השקעתו בטסלה ושהרעיון שבהקמת החברה לא היה "לעשות כסף".
Worth watching "Who Killed the Electric Car?" By @chrispaine. Truth is indeed stranger than fiction … https://t.co/b8rKpp8nvJ
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
Nothing to do w govt incentives or making money. Thought 90% prob of losing it all (almost did many times), but it was the only chance.
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
Since big car companies were killing their EV programs, the only chance was to create an EV company, even tho it was almost certain to fail
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
They was done against the will of their owners, who held a candlelight vigil all night to protest the death of their cars
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
Few people know that we started Tesla when GM forcibly recalled all electric cars from customers in 2003 & then crushed them in a junkyard
— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2017
מאסק התייחס בציוציו למכונית של ג'נרל מוטורס שנקראה EV-1, מכונית עם שני מושבים שהונעה על סוללות ויכלה לנסוע 100 מיילים (כ-160 ק"מ) בין טעינה לטעינה. GM ייצרה 1,100 כלי רכב חשמליים באמצע-סוף שנות התשעים והשכירה אותם לנהגים בקליפורניה ובאריזונה. כמעט כל המכוניות הושמדו לאחר כמה שנים, בשנת 2003. עלייתן ונפילתן של מכוניות ה-EV-1 היו נושא הסרט התיעודי משנת 2006 בשם "מי הרג את המכונית החשמלית".
מאסק הוא זה שהוביל את הפיתוח בטסלה, מעט לאחר שהחברה נוסדה על ידי מרטין אברהנד ומארק טארפנינג. מאסק הפך למנכ"ל בשנת 2008, שנתיים לפני שהחברה הפכה לציבורית, ולאחר שהשקיע מיליונים מכספו הפרטי כדי להשאירה בחיים.
מניית טסלה רשמה שורה של שיאים בחודשים האחרונים. אתמול (ה') היא סגרה בשיא במחיר של 370 דולר, כשברקע החברה מתקרבת לתחילת תהליך ייצור של מודל 3 סדאן בחודש הבא. בחברה מקווים להיות מוכנים למכור 35 אלף מכוניות בדרך ליציאה לשיווק המוני יותר, מאוחר יותר השנה.