$
בורסת ת"א

העלייה במחירי הנפט פגעה בשורה התחתונה של אבגול

יצרנית הבד הלא ארוג סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 1.3 מיליון דולר - ההכנסות עלו ב-6% ל-85.5 מיליון דולר, שיעור הרווחיות הגולמית מהמכירות ירד ב-2.5% ל-20%

ניר טל 18:4216.05.17

מגמת העלייה במחירי הנפט הגולמי והפעלת קו ייצור חדש בארה"ב פגעו בשיעורי הרווחיות של יצרנית הבד הלא-ארוג אבגול ברבעון הראשון. החברה סיימה את התקופה עם רווח נקי של 1.3 מיליון דולר לבעלי המניות בשורה התחתונה, לעוומת רווח של 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 47%.  

בשורה העליונה רשמה אבגול, שבשליטת קרן HFH (המחזיקה בנתח של 51%), עלייה של למעלה מ-6% בהכנסות, שהסתכמו ב-85.5 מיליון דולר, לעומת 80 מיליון דולר ברבעון המקביל. העלייה מיוחסת הן הן לצמיחה כמותית בהיקף המכירות (בשיעור של 3%) והן לעלייה במחירי המוצרים שמכרה.

 

הרווח הגולמי, שהסתכם במהלך הרבעון בכ-17 מיליון דולר (לעומת 18 מיליון דולר ברבעון המקביל), המשקף שיעור רווחיות גולמית של 20%, לעומת 22.5% ברבעון המקביל. הסיבה המרכזית לכך מיוחסת להשפעה של מחירי הנפט על מחירי חומרי הגלם, דוגמת פוליאתילן, המשמשים את אבגול לייצור הבד הלא ארוג שברובו (95%) מופנה לתעשיית ההיגיינה. אלה מהווים כ-55% מההכנסות של החברה במהלך הרבעון. בהתאם, שעלייה במחירי חומרי הגלם הובילו לשחיקת הרווחיות במהלך תקופת הדוח.

 

מעבר לכך, במהלך הרבעון הרביעי של 2016 החלה החברה בהפעלת קו חמישי בארה"ב שעדיין לא החל לייצר ביעילות המקובלת כפי שצפתה החברה מראש. בהקשר זה מציינים בחברה כי נכון להיום לקבוצה עודף כושר ייצור, כך שההוצאות הקבועות ביחס למכירות הן גבוהות יותר. מנכ"ל החברה, דיוויד מלדרם, אמר כי "החברה מתמקדת כעת במציאת אפיקי מכירות נוספים בכדי לנצל את יכולות התפוקה החדשות".

 

הרווח התפעולי תזרימי (EBITDA) הסתכם בכ-15.1 מיליון דולר בדומה לרבעון המקביל, והוא משקף שיעור של 17.6% ביחס למכירות.

 

במבט לעתיד מציינים  באבגול שהתנודתיות הגבוהה של מחירי חומרי הגלם במהלך הרבעון המדווח צפויה להשפיע על מחירי המכירה גם במהלך הרבעון השני ולהקטין את מרווחי מחיר המכירה. הסיבה לכך היא שעדכון במחירי המכירה (שמבוצעת לרוב אחת לרבעון) אינו זהה לשיעור השינוי במחירי חומרי הגלם. אשר לקו החדש בדימונה, החברה מעדכנת כי הוא צפוי להיות מופעל על פי התוכנית, במהלך הרבעון השני.

 

אבגול נסחרת לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד שקל לאחר עלייה של קרוב ל-8% בשנה האחרונה. החברה פועלת באמצעות חברות בת בהודו, סין, רוסיה וארה"ב, ומתמקדת בייצור בד לא ארוג לתעשיית ההיגיינה, ובפרט לשוק החיתולים.

 

 

קו ייצור במפעל אבגול קו ייצור במפעל אבגול

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x