נעמן: הרווח הנקי זינק ל-2.2 מיליון שקל ברבעון בזכות חג הפסח
מכירות החברה זינקו בכ-29% ל-88.1 מיליון שקל. עיקר הזינוק נרשם במכירות תחום המוצרים לבית. העלייה במכירות הושגה כתוצאה מעיתוי החג וכן מעסקה גדולה שחתמה נעמן עם מועדון "חבר"
עיתוי חג הפסח השנה, הוביל את חברת מוצרי הטקסטיל וכלי הבית נעמן לחתום את הרבעון הראשון עם זינוק חד ברווח הנקי שהסתכם ב- 2.2 מיליון שקל לעומת 85 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- מוטי בן־משה מגשים את החלום על חברת אחזקות משלו
- למרות הפסקת ההזמנות ממגה: מכירות נעמן צמחו ב-30%
- הותירה את מגה מאחור: נעמן עוברת ב-2016 לרווח נקי
מכירות החברה ברבעון זינקו ב-29.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-88.1 מיליון שקל. עיקר הזינוק (43.2%) נרשם במכירות תחום המוצרים לבית שהסתכמו ב-54.3 מיליון שקל. זאת בעוד מכירות תחום הטקסטיל בית צמחו בשיעור מותן יותר של 12% והסתכמו ב-33.8 מיליון שקל.
העלייה במכירות הושגה כתוצאה מעיתוי החג וכן מעסקה גדולה שחתמה נעמן עם מועדון "חבר". ההנחה שנדרשה החברה לתת למועדון חבר באה לידי ביטוי בשחיקת הרווחיות הגולמית למרות עלייה של 16.3% ברווח הגולמי שהסתכם ב-44.1 מיליון שקל.
בנעמן מסבירים כי הרווחיות הגולמית הסתכמה ברבעון ב-50.1% מהמכירות לעומת 55.7% בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל ביצוע עסקה בעלת "ערך שיווקי ומיתוגי רב לחברה", בהיקף כספי ניכר ובשיעור ריווחיותגולמית נמוך בתחום המוצרים לבית וכן מהעמקת המבצעים בחנויות בשל החרפת התחרות ומגידול במימושים של מועדוני הלקוחות השונים במשקבחנויות הרשת בעיקר בשל עיתוי החג השנה לעומת אשתקד.
העלייה ברווח הגולמי חילחלה לשורת הרווח התפעולי שצמח ברבעון הראשון ב- 141% ל-4.8 מיליון שקל. הגידול ברווח התפעולי נבעה מהצמיחה במכירות כתוצאה מהגדלת שטחי מסחר, גיוס לקוחות ומביצוע העסקה עם חבר וכן מהמשך יישום תוכנית ההתייעלות בהוצאות.
רשת חנויות נעמן מעסיקה 254 עובדים ב-69 חנויות. מתחילת השנה פתחה 4 חנויות חדשות וסגרה חנות אחת.