מצייצים על האנליסטים: טוויטר מפתיעה לטובה בדוחות
החברה רשמה ירידה של 8% בהכנסות ל-548 מיליון דולר, נתון שהתעלה על ציפות האנליסטים שעמדו על 517 מיליון דולר; הרווח המתואם למניה עמד על 11 סנט, הרבה מעבר לצפי שעמד על 2 סנט בלבד
הרשת החברתית האמריקאית טוויטר (Twitter) פרסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2017 והציגה ירידה של 8% בהכנסות שהסתכמו ב-548 מיליון דולר. מדובר בפעם הראשונה שהחברה מדווחת על ירידה בהכנסות מאז הונפקה ב-2013. עם זאת, השורה העליונה שהציגה טוויטר הייתה גבוהה מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים שעמדו על 509 מיליון דולר. מניית החברה מזנקת ב-10% בטרום המסחר בוול סטריט.
בשורה התחתונה רשמה טוויטר רווח מתואם של 82 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, הרבה מעבר לצפי שעמד 8 מיליון דולר בלבד, או 1 סנט בלבד. נקודות אור נוספת שעלתה מדוחותיה של טוויטר היא הגידול במספר המשתמשים הפעילים. טוויטר פועלת לבלום את ההאטה בצמיחה במספר המשתמשים ברשת החברתית, שבה מותר לפרסם דעות והודעות קצרות. המספר הממוצע של המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 328 מיליון ברבעון הראשון, עלייה של 6% מהתקופה המקבילה אשתקד. אולם לפי טוויטר, מספר המשתמשים היומיים עלה בשיעור הולך וגדל בכל רבעון בשנה האחרונה.
בחברה מתכוונים לנצל את המומנטום הזה, בשילוב עם תמחור טוב יותר לפרסומות ושיפור בהחזרים על השקעות, וזאת כדי לשכנע את המפרסמים להגדיל הוצאות. עם זאת, התחזית היא שהצמיחה בהכנסות "תשתרך מאחורי" שיעורי הצמיחה שנרשמו בשאר השנה. בעוד טוויטר נאבקת להגדיר את העתיד שלה, היא עומדת בפני תחרות מצד פלטפורמות עם מאגר משתמשים גדול יותר וקצב עלייה גבוה יותר כמו פייסבוק, אינסטגרם, וסנאפ, שהונפקה ברבעון הראשון.
שידור וידאו חי 24/7
סמנכ"ל התפעול והכספים של החברה, אנתוני נוטו, אמר בראיון לבאזפיד כי טוויטר מתכננת לשדר וידאו חי 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לכל הפלטפורמות שבהן זמינה הרשת החברתית.
לדברי נוטו, הערוץ המקוון, שיכונה טוויטר TV או טוויטר נטוורק, ימנף את יותר מ-800 שעות השידור שהחברה כבר העבירה ברבעון הראשון של 2017. "בהחלט יהיה לנו תוכן 24/7 בטוויטר", הוא אמר. "המטרה שלנו היא להיות מקום אמין, כשתרצה לראות מה קורה תחשוב על ללכת לטוויטר".
ההכרזה של טוויטר מגיעה כשלושה שבועות אחרי שטוויטר הפסידה את זכויות הסטרימינג של משחקי ה-NFL לאמזון. לדברי נוטו, גם בלי ה-NFL טוויטר זוכה למספיק הטבות משידורי הלייב וידאו שלה על מנת להפוך אותם לנדבך מרכזי באסטרטגיה שלה.