$
שווקי חו"ל

חילופי ההאשמות נמשכים: מובילאיי טוענת שאלון מאסק הפר הבטחה

מובילאיי ניתקה במפתיע את הקשר עם טסלה של מאסק עקב "בעיות בטיחות במכונית החשמלית", והיום טענה טסלה כי הדבר נובע מהחלטתה לפתח מערכת שתחליף את זו של מובילאיי; החברה הישראלית לא נותרה חייבת

נמרוד צוק ושירות כלכליסט 18:1116.09.16

חילופי ההאשמות בין מובילאיי וטסלה לא פוסקים: לאחר שאתמול (ה') ניתקה מובילאיי במפתיע את הקשר עם טסלה של אלון מאסק עקב "בעיות בטיחות במכונית החשמלית", טענה היום טסלה כי הדבר נובע מהחלטתה לפתח מערכת שתחליף את זו של מובילאיי. החברה הישראלית לא נותרה חייבת על כך ופרסמה הודעה המאשימה את מאסק בהפרת הבטחה.

 

 

 

כאמור, מוקדם יותר היום טענה טסלה שהחברה הישראלית ניתקה את הקשר איתה כשנודע לה כי יצרנית המכוניות החשמליות מפתחת מערכת ראייה ממוחשבת חלופית לטכנולוגיה שלה. על כך מסרה מובילאיי את התגובה הבאה: "בניגוד לטענות של טסלה, למובילאיי יש מידע מצומצם ביותר על היוזמה הזו מעבר לכך שטסלה הקימה צוות פיתוח קטן". לדברי מובילאיי, הרקע להחלטתה לסיים את מערכת היחסים העסקית היא אי עמידה בהבטחה של מאסק שניתנה ב-2015 להשתמש בטכנולוגיה של מובילאיי למניעת תאונות רק במצב של שליטה מלאה של הנהג ברכב, והתעקשותה להציע לנהגים מצב נהיגה עצמית כמעט מלאה, שאינו מחייב את השארת הידיים על ההגה, בניגוד להשקפת מובילאיי. "החברה עשתה מאז מאמצים רבים בניסיון להחזיר את הפרויקט הזה לכיוון שיספק רמת ביטחון ראויה", מסר דובר מובילאיי.

 

לטענת טסלה שפורסמה היום, במובילאיי החלו להשמיץ את מערכת הנהיגה האוטונומית במכוניות רק לאחר שגילו שהחברה מפתחת מערכת ראייה ממוחשבת משל עצמה, שתחליף את המערכת של מובילאיי, עוד מסרה טסלה כי מרגע שנודע על כך למובילאיי "החברה ניסתה לאלץ את טסלה לבטל את הפרויקט, לשלם לה יותר ולהשתמש במוצרים שלה בחומרות עתידיות".

 

הרכב של טסלה מודל X הרכב של טסלה מודל X צילום: גטי אימג'ס

 

התגובה התפרסמה יום לאחר שיו"ר מובילאיי אמנון שעשוע אמר בראיון לסוכנות החדשות רויטרס שהחברה ניתקה את הקשר עם טסלה מכיוון שמערכת הנהיגה האוטונומית (Autopilot) "דוחפת את הגבולות בכל הקשור לבטיחות". הדוברת של טסלה הדגישה כי דבריו של שעשוע לא מדויקים. "כשטסלה סירבה לבטל את פרויקט פיתוח מערכות הראייה שלה, מובילאיי הפסיקה את התמיכה בחומרה לפלטפורמות עתידיות ויצאה בהצהרות פומביות, שמהן השתמע שניתוק היחסים נובע מבעיות אבטחה".

 

המהירות שבה טסלה רצה להגן היום על המערכת מדגישה את התחרות הצמודה בתעשייה לפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות וחצי אוטונומיות מושלמות ואת הצורך להרגיע את הלקוחות והרגולטורים שהחידושים בטוחים.

 

המערכת האוטונומית של טסלה עומדת במרכז המחלוקת בעקבות תאונה קטלנית במאי בפלורידה שבה היה מעורב רכב של טסלה. המכונית מדגם מודל S נכנסה במשאית בעת שהמערכת הופעלה ונהג המכונית נהרג. רשות ההגנה לבטיחות בדרכים חוקרת את המקרה ואת תפקודה של המערכת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x