טסלה משדרגת את תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה ועוברת לסמוך על הרדאר
החברה של אלון מאסק הכריזה על שדרוג תוכנת הנהג האוטונומי ברכביה. השינוי המרכזי הוא העברת מרכז הכובד של הראיה הממוחשבת מהמצלמה לרדאר על מנת לשפר את יכולות זיהוי המכשולים גם בתנאי מזג אוויר גרוע
- האם המכונית הבאה שלכם תנהג בעצמה?
- אלון מאסק לעובדי טסלה: "הרבעון השלישי קריטי, נסו לחתוך עלויות"
- טסלה משיקה דגמים חדשים: תאוצה מהירה מפרארי, טווח של כ-460 ק"מ בין טעינות
היתרון של הרדאר על פני המצלמה, הסבירה טסלה בפוסט בבלוג החברה, הוא ביכולתו לתפקד היטב גם בתנאי מזג אוויר גרוע כמו ערפל, אבק, גשם ושלג, או בתנאי סינוור. בנוסף הרדאר יכול "לראות" דרך עצמים במצבים מסוימים, למשל כאשר משאית גדולה מסתירה את המתרחש בהמשך הכביש. החסרון שלו, שמנע עד כה את האפשרות לעשות בו שימוש כאמצעי חישה עיקרי, הוא האופן בו הרדאר קולט חומרים וצורות שונות - עץ ופלסטיק יראו לו שקופים, בני אדם ובעלי חיים יראו שקופים-למחצה וחפצי מתכת עגולים עלולים להיראות שונים מאוד בגודלם. פחית שתיה שמונחת בזווית מסוימת על הכביש, מסבירים בחברה, עלולה להיראות כמו מכשול גדול ומסוכן שדורש בלימת חירום.
אבל כעת טוענים בטסלה שהצליחו לפתור את הבעיה באמצעות שלושה שיפורים בתוכנה שאינם דורשים כל שינוי בחומרת הרדאר: הגדלת כמות המידע הוויזואלי שמופקת ממנו פי שישה, השוואת תמונת העולם בנקודות זמן שונות כדי לתקן עיוותים בראיה הממוחשבת, ומערכת שמשתמשת במידע שנאסף מהנהגים כדי לאמת את השפעתם של עצמים קבועים (כמו תמרורים או גשרים) על בטיחות הנהיגה וליצור מפה ממוחשבת מדויקת יותר של הדרך והמכשולים המצויים בה.
לאחר השדרוג, אומרים בחברה, יחלו המכוניות להפעיל את הבלמים במתינות על פי אותות הרדאר, גם כאשר המצלמה לא קולטת כל מכשול. עם העלייה במידת הוודאות של המערכת בנוגע לסיכון להתנגשות תגדל עוצמת הבלימה. התוצאה, נטען, תהיה שגם אם המשאית שנוסעת לפני הרכב של טסלה תתנגש באותה צלחת מעופפת היפותטית בשל הערפל, הטסלה תדע לבלום בזמן ולא תתנגש במשאית. עם זאת, טסלה עדיין מגדירה את מערכת הנהיגה העצמית שלה כסמי-אוטונומית בלבד, כזו שעדיין דורשת מעורבות מתמדת של הנהג כדי להימנע מתאונות במקרים בהם היא לא מתפקדת בצורה טובה מספיק.
במסיבת עיתונאים בה הציג מאסק את השדרוג הוא טען כי המערכת החדשה היתה יכולה למנוע את התאונה בה נהרג בחודש מאי ג'ושוע בראון, בעת שרכב הטסלה בו נסע התנגש במשאית שחצתה את הדרך לאחר שמערכת הנהיגה האוטונומית החמיצה אותה לחלוטין עקב סינוור.
שיפורים נוספים למערכת כוללים ביטול אוטומטי של מצב הנהיגה האוטונומי במקרה והנהג לא מגיב לאזהרות על מצב הדרך, שיפור ביכולת הירידה האוטומטית מהכביש המהיר לכבישים צדדיים, שיפור ביכולות מעבר הנתיבים והעקיפה, חיזוק אוטומטי של עוצמת הבלימה בעת הפעלה חלשה מדי על ידי הנהג ושינוי אוטומטי של כיוון הנסיעה במקרה של התנגשות ודאית.