מיצובישי: מכרנו למעלה מ-600 אלף רכבים עם נתוני צריכת דלק מזויפים
זו הפעם הראשונה שיצרנית רכב יפנית מדווחת על התנהלות לא תקינה הנוגעת למבחני צריכת הדלק. נשיא מיצובישי: "אנחנו מביעים את התנצלותנו הכנה"; המניה צללה ב-15% ביפן
מיצובישי, יצרנית הרכב השישית בגודלה ביפן, הודיעה היום (ד') במסיבת עיתונאים בטוקיו כי זייפה את נתוני צריכת דלק בלמעלה מ-600 אלף כלי רכב. מניות יצרנית הרכב נפלו ב-15% לרמה של 733 ין.
- תעשיית הרכב נאלצת לפזול לאלטרנטיבות
- אפקט דיזלגייט: רנו מפחיתה את שיעור הזיהום של רכבי הדיזל
- דיזלגייט מתייקרת: רשות המסים דורשת מצ'מפיון מוטורס עוד 30 מיליון שקל
בתחילת מסיבת העיתונאים, קד הנשיא טטסורו אייקוואה בהתנצלות. הוא אמר כי ההתנהלות הלקויה דווחה למשרד התחבורה היפני. מדובר על מכוניות מארבעה דגמים: אקו ואגן, אק ספייס, ניסאן דייז ודייז רוקס. "אנחנו מביעים את התנצלותנו הכנה", אמר אייקוואה. "נרד לשורש הבעיה ונגלה מדוע ההתנהלות השגויה הזו אירעה".
הבעיה נחשפה לאחר שבניסאן הבחינו באי התאמות בנתוני פליטות הגזים. מיצובישי ערכה בעקבות זאת חקירה פנימית שמצאה שהנתונים אכן זויפו. תוצאות החקירה העלו שבתרמית היו מעורבות 147 אלף מכוניות של מותג מיצובישי ו-468 אלף מכוניות של ניסאן.
זו הפעם הראשונה שיצרנית רכב יפנית מדווחת על התנהלות לא ישרה הנוגעת למבחני צריכת הדלק, אך היא מצטרפת לחברת הרכב הקוריאנית היונדאי, שב-2014 שילמה בארה"ב קנס של 350 מיליון דולר לאחר שניפחה את דירוג חסכונות הדלק של כלי הרכב שלה.
בספטמבר האחרון נקלעה פולקסווגן למשבר עמוק לאחר שנודע כי התקינה במכוניות שלה תוכנה לזיוף תוצאות הזיהום. החברה נאלצה לבצע ריקול למיליוני מכוניות ברחבי העולם, והקצתה 6.7 מיליארד יורו לכיסוי ההוצאות הנלוות. המשבר גרם גם לכך החברה דיווחה על הפסד רבעוני, לראשונה מזה 15 שנים.
מהנציגות המקומית של חברת מיצובישי הבינלאומית נמסר כי ארבעת דגמי הרכב המדוברים מיועדים לשוק היפני המקומי ואינם משווקים מחוץ למדינה - ובין השאר גם מעולם לא נמכרו בישראל.