העסקים של אסם בעולם פיצו על הירידה ברווח התפעולי בישראל
ענקית המזון סיכמה את הרבעון הראשון עם עלייה של 1.1% ברווח התפעולי ל-141.2 מיליון שקל - בזכות פעילותה בעולם
העמקת הנחות לקראת הפסח ושינויים שחייב חוק המזון הובילו לירידה בגובה 1.6% במכירות אסם בישראל ברבעון הראשון של השנה. בנטרול הוצאות אלו, היתה החברה מציגה עליה של 0.7% במכירות בישראל. בזכות עליה של 3.3% במכירות החברה לחו״ל שהושגה בין היתר מעליית שער הדולר, חתמה אסם את הרבעון הראשון עם עלה של 1.1% במכירות שהסתכמו ב- 1.06 מיליארד שקל.
- יוצאי אתיופיה באסם: פי ארבעה משיעורם באוכלוסייה הכללית
- שלוש וחצי שנים אחרי מחאת הקוטג': יצרניות המזון מתחילות לשלם על יוקר המחיה
- אסם: עלייה קלה במכירות בישראל, עלייה משמעותית בחו"ל
הירידה במכירות בישראל נגרמה בעיקר מהשלכות חוק המזון, אשר אוסר על חברות המזון להעביר תשלומים שונים לקמעונאים, אלא דרך מחירו הסופי של הפריט. זאת במטרה להביא לירידה במחירי המזון. בפועל, הועברו תשלומים שונים שבעבר היו משוייכים להוצאות פרסום ושיווק או להוצאות מכירה, היישר למחיר הפריט, שירד, ופגע במכירות החברה.
הירידה במכירות בשוק המקומי פגעה גם ברווח הגולמי של הקבוצה שירד ב-3.3% ברבעון והסתכם ב-434.9 מיליון שקל. שיעורו של הרווח הגולמי מהמכירות נשחק אף הוא וירד מ-42% ל-40.2% מהמכירות ברבעון החולף. באסם מסבירים כי הירידה ברווח הגולמי נובעת מעליה בהנחות ובמבצעים ללקוחות, הן בעקבות התחלת יישומו של חוק המזון, והן בעקבות מבצעי חג הפסח.
למרות הירידה ברווח הגולמי ובשיעורו הציגה אסם עליה של 1.1% ברווח התפעולי ברבעון וזה הסתכם ב- 141.2 מיליון שקל. למרות העליה ברווח התפעולי, שיעורו מהמהירות נותר 13.07% כשהיה ברבעון המקביל אשתקד.
באסם מסבירים כי העליה ברווח התפעולי, נובעת מעליה ברווח התפעולי בפעילות בחו"ל, אשר קוזזה חלקית בירידה ברווח התפעולי בישראל, אשר נבעה בעיקר מגידול בהנחות ומבצעים. ירידה בהוצאות מימון לצד העליה ברווח התפעולי, הובילה את אסם לחתום את הרבעון הראשון בעליה של 4% ברווח הנקי שהסתכם ב- 103.5 מיליון שקל.