דוד קמיניץ עוזב את דלק ישראל - פחות משנה לאחר מינויו למנכ"ל
קמיניץ עוזב את התפקיד ביוזמתו, ככל הנראה עקב חילוקי דעות מהותיים עם ראשי הדירקטוריון והקבוצה בעניין אסטרטגיית הפעילות של החברה
קמיניץ עוזב את התפקיד ביוזמתו, ככל הנראה עקב חילוקי דעות מהותיים עם ראשי הדירקטוריון והקבוצה בעניין אסטרטגיית הפעילות של החברה.
נושא נוסף שלגביו היו שיחות בין הצדדים היה הבונוס של קמיניץ ב־2009 שעמד על מיליון שקל, בעוד קמיניץ ציפה ככל הנראה לבונוס של שני מיליון שקל - הסכום שאותו דלק ישראל הפרישה במקור כסכום הבונוס שצפתה שישולם למנכ"ל.
קמיניץ נכנס לתפקידו בתחילת יוני 2009 במקומו של אייל לפידות. תקופת פעילותו התאפיינה בהמשך יישום האסטרטגיה של הרחבת מספר התחנות של החברה. עם זאת גורמים בענף אמרו כי הוא הוריד את המחירים בשוק באופן שפגע ברווחיות של כל השחקנים בענף.
לדברי המתחרים, במשך שנים היה קיים סטטוס-קוו שלפיו כל חברה מספקת דלק לתחנות שלה. ואולם עם כניסתו של קמיניץ לתפקיד החלה דלק ישראל להציע דלק במחירים אטרקטיביים גם לתחנות של החברות המתחרות, דבר שהצית מלחמת מחירים בענף. המרוויחים במלחמת המחירים הם בעלי התחנות, שלא גלגלו את ההנחות שקיבלו לצרכנים.
בענף מעידים כי לא פעם מהלך עסקי כזה או אחר, כמו מכירת דלק מוזל לתחנות של המתחרה, בא בתגובה ל"גניבת תחנות דלק" על ידי המתחרה (רכישת תחנת תדלוק פרטית שפעלה תחת המותג המתחרה, ס"א). בשנים האחרונות גוברת המגמה של רכישת תחנות תדלוק ומעבר להפעלה עצמית נוכח פוטנציאל הרווח הגבוה מהקמת חנויות נוחות במתחמי התדלוק.
ב־2009 רשמה דלק ישראל ירידה של 35% ברווח התפעולי ממגזר השיווק הישיר של דלק (מכירת דלק ללקוחות מוסדיים ולתחנות תדלוק), והוא הסתכם בכ־76 מיליון שקל. הירידה ברווחיות של מגזר זה אופיינית גם לשחקניות נוספות בענף. בדלק ישראל הסבירו בעבר כי הירידה ברווחיות נובעת מהחלטה יזומה שלה להקטנת החשיפה כלפי לקוחות שהאיתנות הפיננסית שלהם מוטלת בספק בתקופות של משבר כלכלי, כמו קבלני עפר וחברות הסעות. עם זאת, סך הרווח התפעולי של דלק ישראל עלה מ־219 מיליון שקל ב־2008 ל־229 מיליון שקל ב־2009.