השלב השני ברפורמת סימון המזון: שיעור המוצרים האדומים של אסם יגדל ל-28%
החל מינואר הקרוב רק 72% ממוצרי החברה לא יסומנו בסמלי אזהרה אדומים, לעומת 75% בתחילת השנה. ספק אם מכירות אסם יושפעו. המנכ"ל אבי בן אסאייג: "בינואר חלה ירידה, אבל בחודש מרץ כשהסתערו על החנויות, כבר לא הבחינו בין מוצרים מסומנים לכאלה שלא"
המעבר לשלב השני ברפורמת סימון המזון המזיק יגדיל את מספר המוצרים שיסומנו באדום. השלב השני אמור להכנס לתוקף בינואר 2021. בעוד בכניסת הרפורמה לתוקף בתחילת השנה, היו 75% ממוצרי אסם פטורים מסימון, בשלב השני והמחמיר יותר, רק 72% ממוצרי החברה לא יסומנו.
- יצרני המזון נסוגו מדחיית רפורמת הסוכר
- היצרנים מגייסים את הקורונה לקרב הסוכר
- אבי בן אסאייג: "אסם הולכת חזק על הראש של שוק הבשר"
יחד עם זאת, ספק אם מכירות אסם יושפעו מכך. לדברי אבי בן אסאייג, החברה לא חוותה ירידה בצריכה של מוצרים מסומנים. ״ציפינו לירידה במכירות של מוצרים שסומנו, בינואר פברואר הרגשנו ירידה בדגני הבוקר, אבל במרץ כשהצרכנים הסתערו על החנויות, כבר לא הבחינו בין מוצרים מסומנים למוצרים לא מסומנים״.
עוד אמר בן אסאייג כי "המפתח לשינוי הרגלים וטעמים הוא הדרגתיות. במקומות שבהם החלה אסם כבר ב-2015 בהפחתה הדרגתית של סוכר, נתרן ושומן רווי – הצרכן קיבל את השינוי במתכונים בקלות. לעומת זאת, במוצרים שבהם בוצעו הפחתות דרסטיות הגיעו הביקושים לנתחי שוק צנועים יותר." דוגמא לכך, ניתן לראות בבמבה נוגט שאסם פיתחה גרסה מופחתת סוכר, אך הצרכנים לא קנו אותה והמוצר ירד מהמדפים.
מנגד, מכירות דגני פיטנס שקדים ודבש שבו נעשה שימוש ברכז פרי והחליף את המוצר הקודם, גדלו בהיקף של 19% יותר מכל מוצרי פיטנס בקטגוריית דגני הבוקר למבוגרים. גם קטשופ מופחת סוכר, היחיד ללא ממתקים וללא מדבקות אדומות, צמח ב-130% והכפיל את נתח השוק שלו מ5.3% ל-11%.
להערכת בן אסאייג, הצמיחה בשוק המזון העומדת מתחילת השנה על כ-9%, תמשך גם ב-2021, גם אם במידה פחותה, כיוון שההרגלים החדשים לאכילה בבית ישמרו".