פרסום ראשון
סטורנקסט: מחירי המזון במאי נותרו גבוהים מבשנה שעברה
הזינוק החד ביותר (40.3%) נרשם במכירות היין והמשקאות החריפים, בעקבות הסרת המגבלות והאפשרות למפגשים משפחתיים וחברתיים בחג, שנמנעו מאז פורים; מכירות המזון צמחו ב- 9.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; מכירות מוצרי הצריכה עלו בעקבות שבועות ב-4.2%
צמצום המבצעים בשוק המזון נמשך. מנתוני סטורנקסט לסיכום חודש מאי, עולה כי מדד המחירים של החברה עלה מתחילת השנה ב-0.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ובחודש מאי עמדה העלייה על 0.4% ביחס למאי אשתקד.
מדובר בהתמתנות לעומת חודש אפריל, בו נרשמה עלייה של 2.6% במדד מחירי סטורנקסט, אז צומצמו מבצעי ההוזלות לפסח על ידי החברות הפועלות בשוק, על רקע מגבלות התנועה והעומס שיצר משבר הקורונה.
- שוק החלב: הקורונה והעלאת מחירים תרמו לעלייה של כ-11% במכירות בינואר - אפריל
- המחירים בסופר זינקו לשיא של ארבע וחצי שנים
- אחרי האגירה במרץ - ירידה במכירות מזון ומשקאות באפריל
עיתוי חג השבועות, סייע למכירות בשוק מוצרי הצריכה (מזון משקאות, טיפוח ובית) לצמוח ב-4.2% ל- 4.4 מיליארד שקל. בתקופת הקניות לחג, הכוללת את השבוע שלפני החג ואת השבוע שבו חל החג, נרשמה עליה של 8.9% במכירות ומי שהובילה את הצמיחה היתה קטגוריית המשקאות, שהתאוששה מהאטה שרשמה מתחילת השנה וצמחה ב- 17.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הערכות הן שמכירות המשקאות צמחו בשיעור חד בשבועיים האחרונים של מאי, בעקבות הסרת המגבלות והאפשרות למפגשים משפחתיים וחברתיים בחג, שנמנעו מאז פורים. הזינוק החד ביותר (40.3%) נרשם במכירות היין והמשקאות החריפים (36.7%).
מכירות הבירה הלבנה צמחו בשיעור של 21.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, תרכיזי המשקאות צמחו ב- 12.8% ומשקאות קלים ב- 9.8%. מכירות המזון צמחו ב- 9.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ובשיעור דומה צמחו המוצרים לבית הכוללים כלים חד פעמיים, בהם נעשה שימוש במפגשים החברתיים.
נרתעים ממזון לא ארוז
בשוק החלב נרשמה בתקופת החג עליה של 14.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בין היתר בזכות העלאות מחירים שנרשמו בענף בשנה שעברה. את השפעת נגיף הקורונה, ניתן לזהות בשינוי הרגלי צריכה, שיצרו פער בהעדפת הצרכנים למוצרים ארוזים מהמדף, על פני מוצרים מהמעדניה. זאת על אף שמחירי המוצרים במעדניה זולים יותר.
אפשר להעריך שהשינוי נרשם מהחשש לקנות מוצרים פתוחים שנארזים במקום ולא בתנאים סטריליים יותר במפעלים. מכירות הגבינות המיוחדות צמחו במדף ב- 48.8% לעומת 18.6% במכירות המעדניה.
מכירות גבינות השמנת צמחו במדף ב- 31% לעומת ירידה של 1.1% במעדניה. השינוי נרשם גם בגבינות המלוחות שצמחו ב- 28.3% במדף, בעוד במעדניה צמחו ב-9.6% בלבד. הגבינות הצהובות שחלקן תחת פיקוח מחירים ולכן מחירן נמוך משמעותית במעדניה צמחו ב-22.4% במדף בעוד המעדניה צמחה ב-3.7% בלבד.
בין הקטגוריות שרשמו צמיחה משמעותית ניתן לזהות מוצרים המותאמים להערכות לאירוח והם נייר אפיה (46.8%), משפרי אפיה (37.6%), בצקים קפואים (24.6%) ותבניות אפיה חד פעמיות (19.3%).