משרד הבריאות שכר משרד ייעוץ שיסייע לו להסביר לציבור על "שגרת הקורונה"
בהליך תחרותי שהתקיים בין כמה משרדים נבחר בן חורין אלכסנדרוביץ שיסייע בגיבוש האסטרטגיה התקשורתית וההסברה לציבור עם ההקלה בהגבלות. ההתקשרות היא לתקופה של עד שלושה חודשים בעלות מוערכת של 20-30 אלף שקל בחודש. משרד הבריאות: "מורכבות המצב והמסרים המשתנים בתדירות גבוהה מחייבים עיבוי המערך שלנו וסיוע בגורמי מקצוע נוספים"
משרד הבריאות שכר את שרותי משרד ייעוץ התקשורת והאסטרטגיה "בן חורין אלכסנדרוביץ" כדי שיסייע לו בגיבוש האסטרטגיה התקשורתית לקראת השלב הבא בהתמודדות עם משבר הקורונה – שלב ה"מעבר הדרגתי לשגרה זהירה", כפי שמכנים זאת במשרד הבריאות, הכולל יציאה מההסגר והקלה בהגבלות שהוטלו על הציבור.
- מספר אפסי של חולים חדשים בת"א, חיפה, אשדוד וראשל"צ בימים האחרונים
- משרד הבריאות דורש: רישום פרטים בכניסה לקניונים וחלוקה למתחמים
- מטופלי קנאביס לבג"ץ: "המצב הכלכלי והמחירים הגבוהים הרחיקו את הטיפול מהישג ידנו"
במשרד הבריאות, שמתחילת המשבר פעל באמצעות הדוברות הפנימית בלבד, החליטו כי לאור העובדה שההתמודדות עם הקורונה תיארך עוד זמן משמעותי, פנו בשבועות האחרונים לכמה משרדי ייעוץ תקשורת, אסטרטגיה ויחסי ציבור וערכו ביניהם הליך תחרותי. ההתחרות כללה הצגת פרזנטציות, לפני כשבוע, ולאחריהן נבחר משרד הייעוץ שיסייע למשרד הבריאות בהיבטים אסטרטגיים, תקשורתיים והסברתיים.
לפי גורמים המעורבים בהתקשרות, לא היה צורך בקיום מכרז היות ומדובר בשכירת שרותי ייעוץ לתקופה קצרה של עד שלושה חודשים. התשלום יהיה על בסיסי שעתי (על פי תעריף החשכ"ל ליועצים), וההערכה היא שסכום ההתקשרות צפוי להגיע לכ-20 עד 30 אלף שקל בחודש.
במערך ההסברה של משרד הבריאות פועלים מסביב לשעון מאז פרוץ המשבר בצוות מצומצם. זה כולל את דובר המשרד אייל בסון ולצידו דובר למגזר החרדי, דוברים למגזר הערבי, דוברת למגזר הרוסי וכן הסברה למגזר האתיופי, הבדואי ובשפות נוספות. כעת הבינו במשרד כי על מנת לרענן את פעילות ההסברה ולסייע להם ביצירת אסטרטגיה תקשורתית שתפחית את הבלבול בקרב הציבור עליהם להיעזר בייעוץ חיצוני.
ברקע ההחלטה גם ניסיון של משרד הבריאות לשפר את המיצוב שלו בתקשורת, זאת ברקע ביקורת ציבורית חריפה שספגו המשרד והמנכ"ל משה בר סימן טוב בשבועות האחרונים בסוגיות שונות. אם בתחילת המשבר זכה המשרד ל"עדנה תקשורתית" על רקע מהלכי הבלימה של המגפה, הרי שככל שעבר הזמן גברה הביקורת. אם זה מצד משרד האוצר ומשרדים נוספים על כך שבמשרד הבריאות נוקטים בגישה חרדתית ושמרנית ומבקשים להחמיר בהגבלות, מה שמקשה על החזרת המשק לשגרה, אם זה בסוגיית הבדיקות או חבישת המסכות, שבה משרד הבריאות שינה את עמדותיו באופן תמוה, או בנוגע לאוזלת היד בחודש הראשון של המגפה ביחס לטיפול בהתפשטות המגפה בבתי האבות והמוסדות הסיעודיים.
משרד בן חורין אלכסנדרוביץ, בראשות איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ, מספק שירותי ייעוץ אסטרטגי-תקשורתי, ניהול משברים, ניהול קמפיינים, דוברות ויחסי ציבור לעשרות חברות ותאגידים ביניהם מייקרוסופט, אלטשולר שחם, דלק ועוד. את הליך הבחירה בו הובילה סמנכ"לית הסברה ויחסים בינלאומיים במשרד הבריאות. עינב שמרון גרינבוים. לדבריה, חודש מאי צפוי להיות משמעותי בהיבטים של מעבר הדרגתי מחירום לשגרה זהירה, במסגרת ההתמודדות עם מגפת הקורונה, והמטרה היא להסביר לציבור כי מדובר בתקופת מעבר הדרגתית שבה יתכנו צעדים מקילים ומחמירים לאורכה, ובמקביל לאפשר החזרה הדרגתית לחיים בצד הקורונה.
״לאורך כל הדרך אנחנו רואים בסקרים ובבדיקות השונות שהציבור קשוב להנחיות ומשתף פעולה בהבנה", מסרה שמרון גרינבוים, "מורכבות המצב והמסרים המשתנים בתדירות גבוהה מחייבים עיבוי המערך שלנו וסיוע בגורמי מקצוע נוספים".