$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

סופר־פארם מקימה סניף ראשון בתחום הרפואה האסתטית

רשת הפארם תשקיע 10 מיליון שקל בהקמת מכון יופי שיספק טיפולים קוסמטיים לא פולשניים. החברה במגעים לפתיחת המכון במרכז הארץ במחצית השנייה של השנה

נורית קדוש 06:4215.01.20

סופר־פארם נערכת להיכנס לענף האסתטיקה הרפואית, כך נודע ל"כלכליסט". הרשת פועלת להקמת מכון יופי הנושא את שם הרשת בהשקעה של כ־10 מיליון שקל. המכון, שצפוי להשתרע על שטח של כ־150 מ"ר, יוקם בשיתוף עם גורם מתחום האסתטיקה הרפואית.

 

 

 

החברה מנהלת מגעים עם בעלי נכס בצומת הפיל בתל אביב ועם עזריאלי שרונה ובוחנת חלופות בערים נוספות במרכז הארץ. בית היופי צפוי להיפתח במחצית השנייה של השנה, ולספק טיפולים כמו הצערה של עור הפנים, עיצוב ומילוי שפתיים ולחיים, הזרקת חומרי מילוי לקמטים, הדגשת תווי הפנים, אנטי־אייג'ינג וטיפולים למיצוק העור.

 

מחלקת בשמים ברשת סופר פארם מחלקת בשמים ברשת סופר פארם צילום: חן גלילי

 

 

הכניסה לענף האסתטיקה הרפואית תואמת את אסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה בהתאם לשינויים שעובר שוק הקמעונאות, כמו גם שוק הקוסמטיקה. האסטרטגיה כוללת שני מהלכים מרכזיים בתחומי הליבה של הרשת הוותיקה: בריאות וקוסמטיקה. בתחום הבריאות תוקם רשת המזון הטרי "דיילי", שהסניף הראשון שלה יקום במתחם הבורסה ברמת גן, ואחריו ייפתח סניף במתחם עזריאלי שרונה. מדובר בחנויות במתכונת מעדנייה, שיציעו קפה ומוצרי מאפה, סלטים מוכנים וכן מזון גורמה כגון גבינות ובשרים ייחודיים, יינות, שמן ודגים.

 

הצמיחה בתחום הקוסמטיקה תתבצע דרך כניסה לשוק הטיפולים האסתטיים. הכניסה לתחום זה משתלבת עם השינוי שעובר התחום, שבמסגרתו מה שנעשה בעבר בעיקר בחדרי ניתוח ניתן להשיג בטיפולים שאינם פולשניים.

 

האסטרטגיה של סופר־פארם להתרחב בתחומי הליבה נרשמת נוכח השינויים שחווה הענף. סופר־פארם, בניהולו של ניצן לביא, היא רשת הפארם הגדולה בישראל, עם כ־260 סניפים בפריסה ארצית ומחזור מכירות שנתי של כ־5 מיליארד שקל. בשנים האחרונות מתמודדת הרשת עם שינויים בענף, שהמהותי שבהם נרשם לפני שנתיים עם רכישת רשת ניו פארם על ידי שופרסל, שמשקיעה עשרות מיליוני שקלים בהרחבת הפריסה של הרשת ששינתה את שמה ל־Be. במקביל צומחת מתחרה קטנה נוספת בשם גוד פארם, בה השקיע רמי לוי, השואף להרחיבה לפריסה ארצית.

 

בניסיון להרחיב את פעילות הרשת לתחומים קרובים, נכנסה סופר־פארם בחודש שעבר לתחום המזון לבעלי חיים, והיא מציעה בחלק מסניפיה מזון לכלבים ולחתולים, תוספי תזונה לבעלי חיים וצעצועים ואביזרים מיוחדים לבעלי חיים.

 

העמקת התחרות מגיעה לא רק מהקמעונאיות המקומיות, אלא גם מרפורמת השמים הפתוחים, שהגדילה את מספר הביקורים של הישראלים בחו"ל, ובהתאם הסיטה לחו"ל חלק מקניות הקוסמטיקה והטואלטיקה. כל אלו תרמו לשחיקת הרווחיות של כלל הגורמים בענף, המנסים לאתר הזדמנויות צמיחה ושיפור רווחיות.

 

באפריל שעבר רכש ג'ורג' חורש, יבואן טויוטה בישראל, 35% ממניות סופר־פארם בכ־560 מיליון שקל. זאת לאחר שדירקטוריון הרשת בחן בתחילת השנה מהלך של הנפקת החברה בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ־2 מיליארד שקל. ביוני החולף השקיעו חורש, סופר־פארם והחברה המרכזית (קוקה קולה ישראל) 10 מיליון דולר בחברת קוויק (Quik, לשעבר ברינג ברינג), המספקת שירותי סופרמרקט אונליין, המבקשת להגדיל את נתח השוק שלה מול המתחרה שופרסל בעזרת מועדון הלקוחות של סופר־פארם.

 

x