$
פרסום ושיווק

קורנפלקס ביוקר: יוניליוור מעלה מחירים בשיעור של עד 17%

בחברה החליטו להקטין את משקל המוצרים באריזות, מבלי לשנות את המחיר בהתאם; בין המוצרים שיתייקרו: קורנפלקס כריות ושוקולד קליק. הסיבה, לפי החברה: עלייה בתשומות הייצור; באוגוסט 2018 העלתה יוניליוור את מחיר הקרמבו של גלידת שטראוס שבבעלותה ב-7.5%, בנימוק דומה

נורית קדוש 11:4606.10.19

רגע לפני שהיא מסיימת את כהונתה מבצעת ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור, מהלך העלאת מחירים של עד 17%. ההתייקרות תתבצע באמצעות הקטנת משקל המוצרים באריזות, מבלי לשנות את המחיר בהתאם.

  

ענת גבריאל ענת גבריאל צילום: צביקה טישלר

 

בין המוצרים שיתייקרו: קורנפלקס כריות, שמחירו לקמעונאי יעלה ב-9%; קורנפלקס קוקומן שיתייקר ב-15%: סדרת מוצרי השוקולד קליק שיתייקרו ב-15%, ועוד. לטענת יוניליוור, העלאת המחירים מתבצעת על רקע העלייה בתשומות הייצור בשנים האחרונות, לרבות עלייה משמעותית בשכר העבודה. 

 

"החברה ספגה בשנים האחרונות את העלייה בתשומות ונקטה בפעולות התייעלות על מנת להימנע מעליות מחיר נוספות. עליית המחיר נעשתה לאחר בחינה יסודית, במספר מוצרים מצומצם וכמוצא אחרון, ואינה מגלמת את מלוא העלייה בתשומות", נימקה יוניליוור את החלטתה לקמעונאים.

 

 

מדובר בהעלאת המחירים השנייה שמבצעת יוניליוור, לאחר שבאוגוסט 2018 העלתה את מחיר הקרמבו של גלידת שטראוס שבבעלותה ב-7.5%. גם אז נימקה גבריאל את ההחלטה ב"שחיקה דרמטית של הרווחיות בייצורו בשנים האחרונות, שנבעה בין היתר, מעלייה בשכר עובדי הייצור במפעל והפכה את ייצור הקרמבו ללא כדאי".

 

בחודש שעבר הודיעה יוניליוור כי בתום שש וחצי שנים מסיימת ענת גבריאל את תפקידה כמנכ"לית יוניליוור ישראל. במהלך כהונתה של גבריאל התמודדה יוניליוור עם משבר חמור, כתוצאה מזיהום קורנפלקס תלמה בחיידק הסלמונלה. חמורה יותר היתה התנהלות החברה בראשות גבריאל, שהכחישה את הדבר וטענה כי המוצרים אינם מזוהמים. בנוסף, התמודדה יוניליוור עם אובדן מתמשך של פלטפורמת מכירות חשובה, בעקבות סכסוך עסקי אליו נקלעה עם שופרסל - שהורידה את מוצריה מהמדפים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x