קבוצת אירני פותחת חנויות קונספט למותג FILA
שתי החנויות הראשונות ייפתחו בקניון גינדי TLV ובקניון רמת אביב בהשקעה של 1.6 מיליון שקל לחנות; לכל היותר ייפתחו חמש עד שבע חנויות למותג הספורט
- חוט מקשר: "קום איל פו" מינה גבר כמעצב ראשי
- ויקטוריה בקהאם משיקה קולקציה חדשה: "רק קצה הקרחון"
- לאחר שלא נמצא רוכש: רשת דיסקרט תיסגר בהדרגתיות
קבוצת אירני היא בעלת הזכיון מזה 30 שנה למותג פילה שבמקור הוא איטלקי אבל כיום הוא קוריאני. זהו המותג הראשון איתו החל רוני אירני מבעלי הקבוצה את עסקיו בתחום יבוא מותגי אופנה בינלאומיים לישראל. בשנתיים האחרונות פילה עושה קאמבק אופנתי, בעולם וגם בישראל, תוך שהוא משתלב בטרנד הרטרו וה"נעליים המכוערות" בעלות הסוליה המגושמת שהפכו ללהיט של מותגי אופנה יקרים.
"אני לא מופתע שפילה עשה קאמבק כמו ליוויס, אדידס, ומותגים בינלאומיים גדולים אחרים", אמר רוני אירני מבעלי קבוצת האופנה. "רק ברנדים עם היסטוריה, יכולים לחזור בחזרה ולהגיד 'הנה אנחנו'. זה מותג עם הסטוריה מפוארת".
ג'ין יון, יו"ר פילה העולמית ואחד מבעליה, מתכנן להגדיל את האחיזה של המותג בקרב דור ה-Z. "נפתח את האונליין שמהווה רק 10% כיום מהמכירות ונרחיב את שיתופי הפעולה עם אירועים כמו אולימפיאדת טוקיו והשתתפות בשבועות האופנה", אמר היום (ה') יון, שמבקר בישראל לראשונה וקיים מסיבת עיתונאים.
המותג פילה נוסד ב-1911 באיטליה. עד שנות השמונים הוא היה מותג לבוש. במהלך שנות השמונים התרחבה החברה מבגדי ספורט בלבד לבגדי קז'ואל והפכה למותג שאומץ על ידי ידוענים בעולם הספורט והבידור. בשנות השמונים השיק בעל הרשיון בארה"ב את קולקציות ההנעלה הראשונות של המותג, צעד שהתגלה כהצלחה בשוק האמריקאי. באמצע שנות התשעים פילה החלה לצמוח ואימצה טרנדים שהיוו תחרות למותגי ספורט מתחרים. ב-2005 רכש ג'ין יון את פילה קוריאה וכעבור שנתיים רכש את פילה העולמית מהבעלים האיטלקיים.