$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

קרבות החשמל ששווים 140 מיליון שקל בשנה

המותגים גרונדיג ובלומברג נמצאים בלב סכסוך בין יבואניות החשמל ניופאן וראלקו, שרבות על זכויות הפצה. ניופאן טוענת שהמתחרה מסבה לה נזק בעשרות מיליונים

אורנה יפת 06:5325.06.19

יבואנית החשמל חברת ניופאן טוענת כי המתחרה ראלקו פוגעת בעסקיה. ל"כלכליסט" נודע כי ניופאן שלחה מכתב לחברת ראלקו, ובו היא טוענת כי ראלקו גורמת לה נזק שמוערך בעשרות מיליוני שקלים.

 

 

במכתב שנשלח באמצעות משרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל, טוענת ניופאן כי ראלקו גרמה לחברת ארצ'ליק, ספקית מוצרי חשמל טורקית, למנוע מניופאן להפיץ את קו המוצרים הלבנים של המותג גרונדיג (GRUNDIG) בישראל. ניופאן דורשת מראלקו לחדול מלפנות לארצ'ליק או לנהל עימה משא ומתן בנוגע למוצרי גרונדיג.

 

ירון צפדיה, מנכ"ל משותף בניופאן. החברה שלחה מכתב לראלקו ירון צפדיה, מנכ"ל משותף בניופאן. החברה שלחה מכתב לראלקו

 

 

גרונדיג הוא מותג בבעלות ארצ'ליק, וניופאן היא בעלת הזכיון ליבוא והפצה שלו בישראל מזה כארבעים שנה. עד כה שיווקה ניופאן את מוצרי האלקטרוניקה, אודיו ומוצרי חשמל קטנים למטבח תחת המותג ובחמש שנים האחרונות פועלת היבואנית אל מול ארצ'ליק להשיק בישראל את מוצרי קו לבן של גרונדיג, ובימים אלו עמדה להתחיל לשווק את המוצרים בישראל. ניופאן כבר הזמינה מארצ'ליק דוגמאות לדגמים של מוצרי קו לבן בהם היא מעוניינת ואף החלה בפעולות לקראת בדיקות תקינות למוצרים במכון התקנים.

 

אלא שרגע לפני ההשקה המתוכננת ולאחר שהשקיעה כספים, הודיעה ארצ'ליק כי היא מנועה מלהשיק את המוצרים הלבנים של גרונדיג והקפיאה את פעילות מוצרי הקו לבן עם ניופאן. זאת אף שהצדדים הסכימו על הפעילות המשותפת. אף שטרם החלה בשיווק, עבור ניופאן מדובר בהפסד הכנסות עתידיות. בענף החשמל מעריכים כי מוצרי קו לבן של גרונדיג בתוספת מוצרי האלקטרוניקה ומוצרי המטבח הקטנים שאף הם מיובאים ומופצים על ידי ניופאן, יכולים להגיע להיקף מכירות של כ־80 מיליון שקל בשנה.

 

ברקע לטענות ניופאן ולניסיונות של ראלקו לשים ידה על גרונדיג, עומדת בעיה שהתעוררה בין ראלקו לבין ארצ'ליק בנוגע למותג מוצרי החשמל בלומברג, גם הוא של ארצ'ליק. לפני ארבע שנים רכשה ראלקו את הזכויות על בלומברג מתדיראן ב־23 מיליון שקל. ארצ'ליק עשויה להפסיק להיות בעלת זכות השימוש בבלומברג בשנה הקרובה, ואם זה יקרה, ראלקו עשויה לאבד הכנסות שנתיות מוערכות של כ־60 מיליון שקל.

 

כעת, כפי שמשתמע מהטענות של ניופאן, ארצ'ליק מנסה למצוא פתרון לבעיית אובדן הזכיון העתידי של ראלקו על בלומברג. כך או כך, נראה כי ארצ'ליק ניצבת בפני בעיה מול שתי היבואניות, שלכל אחת מהן זכויות על מותג והן עשויות לדרוש ממנה פיצוי כספי בגין אובדן הזכויות.

 

בראלקו הכחישו את האובדן הצפוי של בלומברג. מנכ"ל החברה אילן מזרחי מסר ש"ראלקו ממשיכה את פעילות בלומברג בישראל כפי שעשתה עד כה בהצלחה רבה".

 

נציג ארצ'ליק בישראל טען: "כרגע אין לנו כוונה להוציא את המותג בלומברג מהשוק. ראלקו ימשיך להביא מוצרים וטכנולוגיות חדשות תחת בלומברג". הנציג של ארצ'ליק: "נוציא הודעה רשמית כשנחליט להשיק את גרונדיג בישראל".

 

על אף ההכחשות, גורמים בענף סיפרו ל"כלכליסט" כי נציגי ראלקו פנו אליהם לאחרונה והודיעו כי בלומברג צפוי לצאת מהשוק, וכי הם יפיצו במקומו את גרונדיג. ירון צפדיה, מנכ"ל משותף בניופאן, סירב להתייחס לדברים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x