$
פרסום ושיווק

עכשיו זה רשמי: תדיראן מכרה את מותג החשמל בלומברג לראלקו תמורת 23 מיליון ש'

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", הסיבה לכך היא החלטתה של תדיראן לצאת מתחום מוצרי החשמל ולהתמקד בתחום המזגנים בלבד; בהמשך צפויה החברה למכור את זכויות ההפצה של יתר המותגים הבינלאומיים שהיא מפיצה, בהם אמנה וקיצ'נאייד

אורנה יפת 12:0326.04.15

עכשיו זה רשמי: נחתם ההסכם להעברת הזכויות על מותג החשמל בלומברג מידי קבוצת תדיראן ליבואנית החשמל, ראלקו סוכנויות. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", בחודש מרץ, תדיראן קיבלה החלטה אסטרטגית לצאת מתחום מוצרי החשמל הלבנים ולהתמקד בתחום המזגנים בלבד. עוד נחשף כי תדיראן תמכור את הזכויות על בלומברג לראלקו.

 

העברת זכויות ההפצה נדרשה את אישור קונצרן Arcelik הטורקי, שמחזיק בבעלות על המותג. בין היתר, ניסתה לקבל את מותג החשמל גם חברת אלקטרה מוצרי צריכה, שקיימה פגישות עם נציגי החברה הטורקית בעת ביקורם בארץ. ב-22 באפריל, אישר הקונצרן הטורקי את העברת הבעלות על המותג בישראל לידי ראלקו.

 

מישל בן וייס, מנכ"ל תדיראן מישל בן וייס, מנכ"ל תדיראן צילום: עמית שעל

 

סכום הרכישה הראשוני עליו דיווחו תדיראן וראלקו עמד על 24 מיליון שקל וכעת מדווחת תדיראן, כי מכרה את הזכויות על המותג תמורת 23 מיליון שקל. 7 מיליון שקל ישולמו לתדיראן במועד השלמת העסקה. 3 מיליון שקל נוספים יופקדו בנאמנות ויועברו לתדיראן בדצמבר 2015 ויתרת הסכום, 13 מיליון שקל, תועבר בשלושה תשלומים שווים, צמודים למדד, במשך שלוש שנים מועד השלמת העסקה, בתחילתה של כל שנה.

 

ראלקו תרכוש במסגרת העסקה את עיקר המלאי של בלומברג שמצוי בתדיראן, וזו תמשיך למכור את הסחורה שתיוותר בידיה ואשר ראלקו לא רכשה.

 

כעת תפעל תדיראן למכור את זכויות ההפצה של יתר המותגים הבינלאומיים שהיא מפיצה, בין היתר אמנה, דה דיטריש, ויקינג ומוצרי חשמל גדולים של קיצ'נאייד.

 

החברה צפויה להשקיע את מרבית משאביה בתחום המיזוג וההתייעלות האנרגטית ולאחרונה היא זכתה במכרז משרד הבריאות להתייעלות אנרגטית בבתי החולים הממשלתיים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x