$
פרסום ושיווק

הנה זה מתחיל: אלקטרה צריכה תמכור לישראלים באמזון

קמעונאית מוצרי החשמל הישראלית סיכמה את תנאי הסחר מול אמזון, ותפתח בה בקיץ שתי חנויות תחת המותגים אלקטרה ומחסני חשמל. החברה תשלם לאמזון עמלה של 8% לכל מכירה

מירב קריסטל 10:0322.05.19
בקיץ הקרוב תתחיל אלקטרה מוצרי צריכה למכור מוצרי חשמל באמזון. תהיה זו הפעם הראשונה שרשת קמעונאות חשמל ישראלית מוכרת לישראלים באתר האמריקני.

 

 

בחודשים האחרונים קיימו נציגי אמזון סדרת מפגשים בישראל ובאירלנד עם הדרגים הניהוליים והאופרטיביים של אלקטרה, ואמזון אישרה לקבוצת הקמעונאות הגדולה בארץ בתחום החשמל להיות אחת הראשונות שתמכור באתר מבין שאר קמעונאיות החשמל. על פי הערכות, תתחיל המכירה באתר בין יוני לסוף יולי.

חנות אלקטרה ראשון לציון חנות אלקטרה ראשון לציון צילום: סיון פרג'

 

האישור התקבל אחרי שסוכמו תנאי הסחר ונבדקו יכולות האחסנה, השילוח ומערך השירות והתמיכה שתעמיד אלקטרה לצורך הפעילות באתר. אלקטרה תפתח שתי חנויות באמזון תחת המותגים אלקטרה ומחסני חשמל, וכבר פתחה חשבון באמזון. ההשקעה הכספית בחנות באמזון תהיה זניחה: אלקטרה תשלם לאמזון עמלה של כ-8% על כל מכירה, כשהרווחיות בענף עומדת על 22%.

 

אלקטרה תמכור באמזון, בין היתר, מוצרי חשמל גדולים כמו מקררים, מכונות כביסה ותנורים שישראלים אינם נוהגים לייבא דרך האתר. הקטגוריה הזאת מגלגלת בסביבות 7-6 מיליון שקל בשנה, כשאמזון שולחת מארה"ב 40 מיליון פריטים לישראל, רובם קטנים עד בינוניים.

 

אלקטרה תמשיך להפעיל במקביל את אתר האינטרנט שלה, שעלות הפעלתו גבוהה יותר. היתרון של הפעלת חנות באמזון מלבד האתר הוא חשיפה גדולה של המותג אלקטרה לישראלים שגולשים באמזון. בדרך כלל, קמעונאיות חשמל שהיו חלוצות באמזון הצליחו למנף את המכירות גם באתר שלהן וגם באמזון במקביל, כמו שעשתה בסט ביי, והישראלים אוהבים לקנות מוצרי חשמל און-ליין.

 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צילום: אוראל כהן

 

הכניסה לאמזון לא תביא לירידת מחירים באלקטרה

 

לפני כחודש פורסם כי אמזון תתחיל לפעול בישראל ותפעיל אתר בעברית שיכלול גם מוכרים מקומיים. מאז החלו נציגי אמזון להיפגש עם קמעונאים ישראלים רבים. כרגע תספק בארץ אמזון רק את הפלטפורמה הדיגיטלית המכירתית ולא תפעיל פה מחסנים. לכן, האחסון, השילוח והשירות - כולם יעשו דרך הספקים המקומיים.

 

צילום מסך אמזון צילום מסך אמזון

 

המחירים יכללו מע"מ ועלות שילוח, בניגוד למחירי המוצרים שישראלים מייבאים דרך אמזון ארה"ב, ויהיו פחות או יותר דומים למחירי האתר והחנויות של אלקטרה, כך שהכניסה לאמזון לא תביא לירידת מחירים באלקטרה. עלות השילוח עדיין נמצאת בדיונים מול אמזון. בכל מקרה היא תנוע בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים. עם זאת, זה יהיה עוד ערוץ הפצה משמעותי בעבור החברה שלפחות בהתחלה יגדיל את היקף המכירות שלה. זוהי דרך נוספת של החברה להגיע לצרכנים שסומכים על אמזון, על השירות שלה ועל מדיניות ההחזרה הנדיבה שלה.

 

אלקטרה מוצרי צריכה מפעילה את רשתות שקם אלקטריק ומחסני חשמל, והיא עוסקת ביבוא, בייצור ובשיווק מוצרי צריכה חשמליים. בין היתר, מחזיקה אלקטרה בבלעדיות במותגים אלקטרה ואלקו, והיא מייבאת מוצרים של חברות כמו ווירלפול, מילה, ג'טפוינט, מייסטר, פיליפס ועוד.

 

באמזון לא תהיה לאלקטרה בלעדיות על המותגים. עם זאת, היא תוכל למכור מוצרים נוספים תחת המותג שלה כמו מוצרי קוסמטיקה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x