$
פרסום ושיווק

מאפיות אנג'ל: ההפסד הנקי הוכפל ל־15.7 מיליון שקל

היקף המכירות של יצרנית הלחמים הסתכם ב־467.5 מיליון שקל - ירידה של 2.7%. מהדו"חות עולה כי אנג'ל נושאת על גבה הלוואות ואשראי בגובה 82.9 מיליון שקל

נורית קדוש 18:2520.03.19

העלייה במחירי הלחם המפוקח לצרכן, שנכנסה לתוקף במחצית השנייה של 2018, לא סייעה לתוצאות שהציגה מאפיות אנג'ל בסיכום 2018. מדו"חות החברה שפורסמו היום (ד') עולה כי ההפסד התפעולי העמיק וההפסד הנקי של החברה הוכפל ל־15.7 מיליון שקל. הצניחה ברווחים נובעת מהגדלת הוצאות המימון לצד אבדן לקוחות גדולים בתחום העוגות.

 

היקף המכירות של יצרנית הלחמים הסתכם ב־467.5 מיליון שקל - ירידה של 2.7% בהשוואה להיקף המכירות ב־2017. מהדו"חות עולה כי אנג'ל נושאת על גבה הלוואות ואשראי בגובה 82.9 מיליון שקל. ביולי החולף התקשרה החברה בהסכם עם גוף מוסדי שהעניק לה הלוואה בגובה 52 מיליון שקל. אנג'ל השתמשה ב־33 מיליון שקל

מההלוואה לפירעון כל התחייבויותיה לשלושה תאגידים בנקאיים.

 

 

לחם אנג'ל לחם אנג'ל צילום: חגית גורן

 

יתרת סכום קרן ההלוואה שימשה את החברה לצרכיה השוטפים. אלא שבעוד הריבית על ההלוואות מהבנקים עמדה על 4.6%, ההלוואה מהגוף המוסדי כרוכה בריבית בשיעור 6.36%. בעקבות כך התמודדה החברה עם עלייה של 51% בהוצאות המימון שהסתכמו ב־5.45 מיליון שקל.

 

באנג'ל מציינים כי השנה החולפת התאפיינה בתחרות הולכת וגוברת בין הגופים הקמעונאים לשם הורדת מחירי המכירה לצרכנים הסופיים. תחרות זו באה לידי ביטוי בהרחבה משמעותית של המבצעים ללקוחות בקרב רשתות השיווק הגדולות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x