גל ההתייקרויות בשוק המזון נמשך: מחיר האורז צפוי לעלות ב-15%-30%
בחברת סוגת, ספקית האורז המרכזית בישראל, טוענים כי עליית המחירים בקטגוריה נובעת ממחסור עמוק בשוק האורז האיכותי בתאילנד והודו
ההתייקרויות בשוק המזון מתעצמות ומסתמנות כגל שימשך בחודשים הקרובים. מחירי האורז צפויים לעלות ב-15%-30%, בעקבות עליית מחירים בעולם.
- ההתייקרויות במזון נמשכות: מדד המחירים של סטורנקסט עלה ב־0.7% בשליש הראשון של השנה
- מחירי העגבניות מזנקים - ומשרד החקלאות מאיים על המגדלים בפתיחת השוק לייבוא
- כיצד העלאת המחירים של חוגלה קימברלי תשפיע על סל הקניות שלכם?
בחברת סוגת, ספקית האורז המרכזית בישראל, טוענים כי עליית המחירים בקטגוריה נובעת ממחסור עמוק בשוק האורז האיכותי בתאילנד והודו. עוד נטען כי עליית המחירים בשוק המקומי איננה משקפת את עוצמת המשבר, אלא נמוכה יותר מגובה עליית המחירים בתאילנד והודו. מסוגת נמסר: "אנו עושים את מירב המאמצים לספק לצרכנים אורז באיכות והזמינות הנדרשת. המחירים לצרכן נקבעים ע"י הקמעונאים".
קודם לכן נרשמה עלייה במחירי הטונה ומוצרי הנייר. גם התוצרת הטריה במגמת התייקרות, בעקבותיה מאיים משרד החקלאות על המגדליח בפתיחת היבוא.
בימים האחרונים המחיר הסיטוני של עגבניות עלה ל- 6.50 שקלים לק"ג. על פי מדיניות המשרד, הנוהל הוא שכאשר מחירן הסיטוני של עגבניות עולה על 6 שקל במשך 4 ימי עבודה ברצף, פועל המשרד, ביחד עם נציגי החקלאים להורדת המחיר לצרכן. זאת באמצעות פתיחת מכסות יבוא פטורות ממכס.
החקלאים טוענים כי העלייה במחיר העגבניות נובעת מהחום ששרר בחודש מאי, שהיה אחד החודשים החמים ביותר השנה.
בשבוע שעבר נחשף ב"כלכליסט" כי חוגלה קימברלי הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירי מוצרי הנייר מהמותגים המובילים ניקול, שמורת טבע ועוד יעלה ב- 10%.
יממה לאחר מכן הצטרפה סנו למהלך ושלחה לרשתות מחירונים חדשים. השבוע נרשם נסיון של שסטוביץ, יבואנית טונה ריו מארה, להעלות מחירים בשל התייקרות מחירי הדג בעולם.
עוד בטרם נכנסו העלאות מחירים אלו לתוקף, רשם שוק המזון עלייה של כ-0.8% במחירים, על פי מדד מחירי סטורנקסט המקבלת את הנתונים ישירות מקופות רשתות השיווק הגדולות. ההתייקרויות עד כה נבעו מעליית מחירים זוחלת שהובילו רשתות השיווק המתמודדות עם עלייה בהוצאות בעיקר בשל העלאת שכר המינימום. כעת נראה כי היצרנים מצטרפים לגל ההתייקרויות ויחלו להציג לרשתות מחירונים המשקפים התייקרות. זאת לאחר שמאז 2013 לא עשו כן, מחשש לתגובת הצרכנים.