ליצמן נלחם בסוכר? מכירות חברת הממתקים כרמית צמחו ב-5.4% בשנה שעברה
המכירות הסתכמו ב-142.3 מיליון שקל; הרווח הגולמי צמח בשיעור חד יותר של 7.6%. הצמיחה במכירות הושגה בעיקר מעלייה במכירות השוקולד והמאפים. החברה מתכננת להשקיע בשוקולד ללא סוכר ובמאפים ללא גלוטן
האיום הרגולטורי על ענף הממתקים לא פוגע בהיקפי הצריכה של המוצרים עתירי הסוכר. מכירות חברת הממתקים כרמית צמחו ב-2017 ב-5.4% והסתכמו ב-142.3 מיליון שקל. הצמיחה במכירות הושגה בעיקר מעלייה במכירות השוקולד והמאפים. הרווח הגולמי צמח בשיעור חד יותר של 7.6% ושיעורו מהמכירות עלה ל-21.9% לעומת 21.5% ב-2016.
העלייה ברווח הגולמי הושגה משינוי בתמהיל המוצרים ומשינויים ומירידה בהוצאות החרושת. מנגד, עלו הוצאות המכירה של החברה ב-7.5% בשל עלייה בהוצאות השכר. עלייה של 7% נרשמה בהוצאות ההנהלה, בעיקר על רקע עלייה בהוצאות משפטיות.
העלייה בהוצאות, כמו גם קיטון בהכנסות אחרות כתוצאה מקיטון בשטחים שהחברה משכירה, הובילו לכך שהצמיחה ברווח הגולמי לא הגיעה במלואה לשורת הרווח התפעולי, שצמח ב-3.9% והסתכם ב-4.85 מיליון שקל. הכנסות מימון בגובה מיליון שקל לעומת הוצאות מימון בגובה 3.6 מיליון שקל ב-2016 הובילו את החברה לחתום את 2017 עם זינוק ברווח הנקי שהסתכם ב-4.89 מיליון שקל לעומת 806 אלף שקל ב-2016.
בכוונת כרמית לפעול בשנה הנוכחית להרחבת פעילותה בתחום המותג הפרטי ללקוחות חדשים. עוד בכוונת החברה להשקיע משאבים טכנולוגיים ושיווקיים בקטגוריות השוקולד ללא סוכר וללא חלב. זאת בנוסף לנסיון לבדל את מוצריה בקטגוריית הסוכריות באמצעות ערך מוסף עיצובי. בתחום המאפה מזהה כרמית את תחום המאפים ללא גלוטן כהזדמנות לצמיחה ולבידול.
בימים הקרובים צפוי אדריאן סגמן סמנכ״ל השיווק והסחר הבינלאומי לסיים את כהונתו. כתוצאה מכך, ולצרכי התייעלות, ערכה החברה שינוי במבנה הארגוני במסגרתן הוחלט כי תפקיד סמנכ״ל הסחר הבינלאומי יאוחד עם תפקיד סמנכ״ל התעשייה של החברה. מהלך זה מאחד למעשה את האחריות על המותג הפרטי בשוק המקומי ובייצוא.