פרשנות
המלחמה על נטפליקס הסתיימה לפני שהחלה
יומיים אחרי ההסכם שחתמה פרטנר עם נטפליקס הודיעה חברת האם של HOT על הסכם דומה. אין ספר שבקרוב נשמע על הסכמים דומים בין נטפליקס לפלטפורמות שידור אחרות כמו yes ו-סלקום tv
"התוכן הוא המלך", אמר ביל גייטס ב-1996. אז הוא התכוון לתוכן המופץ באמצעות אתרי האינטרנט, אבל גם בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ניכסו לעצמם את הביטוי מתוך הבנה כי הלקוחות מעוניינים לצפות בתוכן איכותי ורחב ככל שאפשר.
- אחרי ההסכם עם פרטנר: נטפליקס תגיע גם לממירים של HOT
- רשמית: נטפליקס ופרטנר ישתפו פעולה בישראל
- ג'אנק פוד בתחפושת: נטפליקס מציפה אתכם בתוכן בינוני
יומיים אחרי ההסכם שחתמה פרטנר עם נטפליקס הודיעה חברת האם של HOT, אלטיס, על הסכם דומה בו יתאפשר ללקוחות בעלי ממירים מתקדמים לרכוש את תכני נטפליקס בתשלום נוסף לחבילת הבסיס שלהם. בפרטנר לעומת זאת טרם חשפו האם השירות יהיה כלול במחיר חבילת הבסיס או בתשלום נפרד, אולם מה שמשותף לשתי החברות הוא הנתון החשוב ביותר – שתיהן לא חשפו את המחיר.
לא מן הנמנע כי בקרוב נשמע על הסכמים דומים בין נטפליקס לפלטפורמות שידור אחרות כמו yes ו-סלקום tv שבוודאי לא ירצו להישאר מאחור ולהעניק את היתרון למתחרות. מי שחשב שפרטנר תזכה לבלעדיות מנטפליקס, אפילו לתקופה קצרה, שוכח את מקרה HBO, ששידרה את תכניה במשך שנים באופן בלעדי ב- yes, אולם נכון להיום משודרים בשלושת הפלטפורמות הגדולות – HOT, yes וסלקום tv. למעשה, המלחמה על נטפליקס הסתיימה עוד לפני שהחלה.
כל חברה עולמית המספקת תוכן אטרקטיבי שיגרה את הצרכן הישראלי, תמצא את עצמה משודרת באחת הפלטפורמות אם לא ביותר. בזכות הענקיות הללו הצופה חשוף לעושר אינסופי של תוכן בכל מקום ובכל זמן. לכן, התחרות האמיתית בין חברות התקשורת הישראליות תהיה על תוכן מקומי והפקות מקור עצמאיות שיוכלו לשדר אותן בבלעדיות ויבדלו אותן מהמתחרות.
שוק הטלוויזיה הרב ערוצית הישראלי נמצא ערב מהפכה שמתקיימת כבר שנים בעולם. עד היום היינו רגילים לקנות ממיר ולרכוש חבילות ערוצים ותכנים שרובם לא מעניינים אותנו. חברות התקשורת מבינות שהצרכן מעוניין להרכיב את החבילה שלו בעצמו ולהפסיק לשלם על תוכן מיותר. תורמות לכך חברות הטכנולוגיה הגדולות כמו גוגל ואפל, המציעות סטרימרים עליהם ניתן להוסיף רק את מה שהצרכן רוצה, ולא להוסיף את מה שהוא לא רוצה.
פרטנר הבינה זאת, וכבר הודיעה כי הממיר שתשיק יהיה בעל ממשק אנדרואיד שיאפשר לצרכן להוסיף ולהסיר תכנים. גם בסלקום מאפשרים לרכוש את האפליקציה שלהם ולהתקין אותה על גבי הסטרימרים או טלוויזיות חכמות. לכאורה, לקוח של פרטנר יוכל לרכוש את האפליקציה של סלקום.
ולמרות כל זאת, הצרכן הישראלי מחפש נוחות כשהוא מגיע הביתה ורוצה לקבל כמה שיותר בלחיצת כפתור בשלט. לכן חברה שתשכיל לספק שירות עשיר ונוח במחיר אטרקטיבי תצליח להגדיל את מספר המנויים שלה, וככל שיהיו יותר חברות שיפעלו כך – התחרות תגבר והצרכן הישראלי ירוויח.