מאקרו טכנולוגי
ג'אנק פוד בתחפושת: נטפליקס מציפה אתכם בתוכן בינוני
החברה חשפה השבוע את הדו"חות שלה שהציגו צמיחה ברווחים לצד ירידה במספר המשתמשים. הפיתרון שלה: להבטיח תוכן איכותי לקהל - ואז להציף אותו בסרטים מטופשים של אדם סנדלר
2. סנדלר כמשל. נטפליקס ידועה לשמצה בכך שהיא אינה מפרסמת נתוני צפייה, אבל הפעם הייסטינגס חרג ממנהגו ושחרר כמה פתיתי מידע: ראשית הוא הודה שסרט ההמשך שהפיקו לנמר דרקון היה אכזבה, ושנית אמר שסדרת הסרטים של אדם סנדלר היא להיט בקרב הצופים. למעשה, הנתונים המספריים מדהימים למדי — צופי נטפליקס השקיעו חצי מיליארד (!) שעות בצפייה בסרטים של סנדלר.
3. מתפשרת על האיכות. הפקות המקור של נטפליקס מקושרות לרוב עם המילה איכות, אבל הצופים חדי־העין בוודאי שמו לב שזה כבר מזמן לא המצב. הלהיט הסנדלרי The Ridiculus 6 מתהדר בציון של 31% ב־Rotten Tomatoes, זוכה ל־4.8 ב-IMDB ו-18 (מתוך 100) במדד המבקרים. סנדלר חתום על חוזה במסגרתו הוא צריך לספק לנטפליקס 4 סרטים נוספים, וספק אם מי מהם יתעלה על הקודם.
4. הצופים רוצים גם וגם. סנדלר הוא מטחנת כסף עבור החברה, שמצמידה צופים למסך למאות מיליוני שעות, עם עלות הפקה צנועה וללא תקציב פרסום. וזו בעצם התורה כולה - נטפליקס מושכת מנויים חדשים עם הבטחה לאיכות ויצירת באז סביב סדרות כמו בית הקלפים, ג'סיקה ג'ונס או נרקוס, אבל מציפה את הפלטפורמה גם בתוכן בינוני מינוס כמו The Ranch, Flaked וכמובן עוד מסרטי אדם סנדלר.
5. נקודת המפנה. נטפליקס מתיימרת לשבש את עולם הטלוויזיה והקולנוע המסורתי אבל ההצלחה של סנדלר עשויה להוות עבורה נקודת מפנה. היא עדיין צריכה את יהלומי הכתר האיכותיים כדי למשוך מנויים חדשים ולזכות בפרסים, אבל עלויות ההפקה של אלו נוגסות נתח משמעותי מההכנסות. סנדלר, לעומת זאת, הוא אווזה שמטילה סרטי זהב.