$
פרסום ושיווק

נתוני סטורנקסט: נובמבר החם החליש את אסם

יצרנית המזון איבדה נתחי שוק בחודש החולף. בהשפעת החגים שוק המזון צמח ב־5.1%

נורית קדוש 08:3408.12.16

זינוק של 5.3% במכירות שוק מוצרי הצריכה בחודש נובמבר ממתן את הירידה השנתית הצפויה, כך עולה מנתוני סטורנקסט. המכירות, שהסתכמו ב־3.3 מיליארד שקל, צמחו בעיקר בתחילת החודש, בסמוך לתום חופשת חגי תשרי, תקופה שהתאפיינה בקניות מוגברות של השבים מהחופשות. העלייה הובילה לכך שבסיכום 11 החודשים הראשונים של 2016 נרשמה ירידה שולית של שליש האחוז, לעומת ירידה של 0.9% בעשרת החודשים הראשונים. מכירות שוק המזון עלו ב־5.1% לעומת נובמבר אשתקד, והסתכמו ב־2.86 מיליארד שקל.

 

אסם חברת המזון השלישית בגודלה, ספגה פגיעה קשה בנתח השוק שירד בנובמבר ל־9.8% לעומת 10.1% בנובמבר אשתקד. זאת ככל הנראה על רקע הטמפרטורות הגבוהות יחסית בחודש החולף, שהביאו לירידה בצריכת מוצרי החטיבה הקולינרית בחברה הכוללת מרקים, תבשילים ושקדי מרק. לא מן הנמנע שמדובר גם בהשפעת החשד לסלמונלה במוצרי חומוס, טחינה וחציל בטחינה של צבר, שהובילה למחסור בשוק שביצעה החברה בספטמבר וכן השמדת אלפי אריזות מטרנה מחשש להימצאות שבבי מתכת במוצר.

 

 צילום: אוראל כהן

 

העמקת מבצעי ההנחות, בעיקר כאלה המתבססים על מבצעי כמות, סייעה לתנובה לרשום התאוששות קלה בנתח השוק בנובמבר שהסתכם ב־16.3% בדומה לשנה שעברה. יחד עם זאת, בסיכום 11 החודשים הראשונים ניכרת מגמת הירידה של תנובה ונתח השוק של קונצרן המזון הגדול בישראל עומד על 15.8% לעומת 16.4% בתקופה המקבילה.

 

יוניליוור שהתמודדה בקיץ עם סלמונלה בדגני הבוקר של תלמה חתמה את נובמבר עם צניחה בנתח השוק ל־3.7% לעומת 4.3% אשתקד. בניגוד למגמת הירידה של שלוש מתוך חמש חברות המזון הגדולות, הציגו שטראוס והחברה המרכזית (קוקה־קולה) שיפור בכוחן. בסיכום 11 החודשים עלה נתח השוק של שטראוס ל־11.5% לעומת 11.1% בתקופה המקבילה, ושל החברה המרכזית ל־7.5% לעומת 7.1%, בעיקר בזכות הצמיחה של טרה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x