$
פרסום ושיווק

"כל הענף בתחרות קשה. הקניונים רוצים כמה שיותר שכר דירה ואנחנו לא רוצים לשלם"

כך אמר היום הראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס, בפאנל שנערך בוועידת הקניונים. אבי לוי, מנכ"ל קבוצת עופר: "יהיו לא מעט קניונים שיידרשו לשינוי פרופיל כדי לשרוד"; גבי רוטר, מבעלי קסטרו: "באנגליה אין מע"מ על בגדי ילדים ואנחנו צריכים לבלוע את המס כדי להתחרות בהם"

אורנה יפת 19:3028.11.16

"כמעט על כל חנות שאנו פותחים לאותה הרשת אנחנו סוגרים חנות בקניון אחר. אם אנחנו יושבים בקניון קטן בצפון שקיים כבר עשרים שנה ונראה מיושן ובאותה עיר בונים קניון גדול ומודרני על צומת יותר נכונה עם חניון גדול אנחנו בודקים אופציה לסגור חנות שלנו ולפתוח אחרת. מעבר לזה יש בישראל צמיחה וראוי שבערים חדשות שנבנות יהיו קניונים חדישים והן לא יהיו רק ערי שינה". כך אמר הראל ויזל מבעלי קבוצת פוקס בוועידת הקניונים.

 

ויזל נחשב לאחד השוכרים הגדולים בקניונים עם 14 מותגים שאחת הטענות היא שהרשתות הגדולות הן אלה שמובילות לעליית שכר הדירה כיוון שהן לא מפסיקות לפתוח חנויות ומצד שני השוכרים מתלוננים כל העת על כוחו של המונופול עזריאלי מליסרון. "הפסקתי מזמן להתלונן ואני לא חושב שאף קבוצה היא מונופול. כולם בתחרות קשה. הקניונים רוצים לקבל כמה שיותר שכר דירה ואנחנו לא רוצים לשלם, אבל את המלחמות שלנו אנו עושים בחדר סגור. אם מנסים לראות מה קורה בישראל בשנים האחרונות זה לא השוכרים מול הקניונים אלא המון קניונים ופאוור סנטרים שנבנים בפריפריה משנים את המפה ואנחנו רואים שאנחנו יכולים להרוויח כסף בהמון מקומות והנתח של קבוצות הקניונים הגדולות ילך ויקטן".

ויזל. "אף קבוצה אינה מונופול" ויזל. "אף קבוצה אינה מונופול" צילום: עמית שעל

 

לא מעט קניונים מתמודדים עם תחרות מצד קניונים חדשים שנפתחים סביבם. אבי לוי מנכ"ל קבוצת עופר התייחס לסוגיה של ריבוי הקניונים והודה בכשלון של קניון שמפעילה הקבוצה באשדוד. "הקניון שלנו באשדוד לא מצליח בגלל שביג פאשן אשדוד נפתח בעיר והחלטנו שבמקום להשקיע עשרות מיליונים בקניון שיתחרה בביג נפנה לכיוון אחר. ופנינו לעיריה בבקשה להפוך את הקניון לשכונת מגורים עם מרכז מסחרי ואני מאמין שיהיו לא מעט קניונים שידרשו לעשות שינוי פרופיל בגלל התחרות. הקניונים שלנו נהיו יותר עוצמתיים. אנחנו משפצים אותם, מחזירים את בתי הקולנוע, אפילו במעלה אדומים בונים בתי קולנוע ובקרוב בקניון רחובות. אנחנו פותחים מסעדות שף בקניונים שלנו. רואים את הגידול בפידיונות שלנו".

 

לוי אמר כי קבוצת עופר לא מרבה לבנות קניונים. "הקניון האחרון שבנינו היה הגרנד קניון בבאר שבע שאכן הרס את כל הקניונים המתחרים בבאר שבע. מה שעשינו שם זה משהו שונה לחלוטין, קניון הכי גדול ועוצמתי שיש בו את כל המותגים ולכן הוא מצליח ופגע בכל יתר הקניונים בבאר שבע. אבל אחד הדברים שלמדנו זה שלא צריך להתחרות בכל מחיר עם מה שקורה בשטח". ארנון תורן מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי אמר כי הקבוצה פותחת קניונים באזורים שחסרים שטחי מסחר לרוב. "בראיה מושכלת כאשר בוחנים את השטח יש מקום לבנות עוד קניונים", אמר.

 

גבי רוטר, מבעלי קסטרו, התייחס לסוגיית המחירים של הביגוד בישראל והטיל את האשמה על המדינה. "הרגולציה כיום פועלת נגד הרשתות ונגד הקניונים. באנגליה אין מס נוסף על בגדי ילדים ואנחנו צריכים לבלוע את המס ערך מוסף והתחרות בפירוש לא הוגנת. יש לנו צורך בשת"פ מלא שלנו עם הקניונים ואין סיבה שמשפחות ישלמו מס ערך מוסף על בגדי ילדים. לנקסט אין מע"מ ולנו יש ואנחנו מתמודדים עם המחירים ולדעתי עדיף שמס הכנסה יישאר בארץ ולא נבריח את הכסף לחו"ל".

 

גבי רוטר, קסטרו. "אנחנו בולעים את המע"מ על בגדי ילדים" גבי רוטר, קסטרו. "אנחנו בולעים את המע"מ על בגדי ילדים"

לשאלה אם עסקת הודיס לא נעשתה מאוחר מדי מבחינת קסטרו, אמר רוטר: "אם היה משהו ראוי לרכישה היינו קונים אותו קודם. אנחנו התקפלנו מגרמניה אחרי שהפסדנו הרבה כסף ובנינו תוכנית אסטרטגית שקבעה שנתמקד במותג קסטרו. נכנסנו לקטגוריית הילדים והחלטנו שנלך לדרך רכישות אם התזרים והמשאבים הכספיים שלנו יאפשר את זה. רצינו לרכוש חברות רווחיות כי לא רצינו לתמוך במותגים כושלים. לפני שלוש שנים לא היינו בשלים לעסקת הודיס ואחרי שלוש שנים נבנתה התחושה שיש אמון הדדי אבל כבר במספרים שונים לצערי. כשיצאנו מגרמניה עשינו 600 מיליון שקל בארץ והשנה נדגדג את המליארד תחת המותג קסטרו בלבד, ועם הודיס הוספנו עוד 250 מיליון שקל ללא אורבניקה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x