חנויות האופנה בקניונים ספגו ירידה של 3.8% במכירות יולי
גם התחזית לאוגוסט אינה מעודדת: בכיר בענף האופנה: "הקהל מעדיף לשמור את הכסף ולבצע קניות בחו"ל בחודש אוגוסט",
קיץ יבש לחברות האופנה. על פי נתוני חברת ריס, הדוגמת את מכירותיהן של 2,900 חנויות זהות בקניונים, במרכזים מסחריים ובחנויות רחוב, חברות האופנה רשמו ירידה של 1.85% במכירות ביולי 2016 לעומת יולי אשתקד. הירידה הגדולה, 3.8%, נרשמה דווקא בקניונים הממוזגים, ואילו הפאוור סנטרים ומרכזי הקניות הפתוחים הציגו ירידה של 0.37% בלבד.
"בקיץ 2014 היינו במלחמת צוק איתן, והיתה ירידה קשה במכירות. בקיץ 2015 המכירות עלו בהרבה בהשוואה לקיץ של המלחמה וכעת, בקיץ 2016 הן חוזרות למספרים הממוצעים", מסביר אורי אבל, מנהל חטיבת המרכזים המסחריים של קבוצת מבנה. "אני גם חושב שהלקוח כבר לא מאמין לכל הסיילים שמנסים למכור לו".
גם התחזית לאוגוסט אינה מעודדת: במחצית השנייה של החודש מסתיימות הקייטנות, ולא מעט הורים לילדים צפויים לטוס לחו"ל. "הקהל מעדיף לשמור את הכסף ולבצע קניות בחו"ל בחודש אוגוסט", אומר בכיר בענף האופנה. "חוץ מזה, יש מיתון ואי אפשר להתעלם מזה. זו העובדה ולא צריך לכבס את זה במילים יפות".