$
פרסום ושיווק

המותג של שופרסל: כל מוצר חמישי בקופה

הרווח הנקי של הרשת הגדולה בארץ עלה ברבעון ב־8.5% בזכות זינוק במכירות המותג הפרטי, שיפור הסכמי סחר עם ספקים וצמצום שטחי מסחר

נורית קדוש 06:5616.11.16

המותג הפרטי של שופרסל ממשיך לנגוס בנתח הספקים והוביל לעליות בהכנסות וברווחי הרשת מקבוצת אי.די.בי. ההישג נרשם בתקופה בה חלק ניכר מספקיה הגדולים של הרשת מתמודדים עם ירידה במכירות, בין היתר על רקע היחסים המסחריים עם הרשת שמרחיבה את המותג שלה בקטגוריות נוספות.

 

יחסיה של הרשת עם אסם עומדים כעת למבחן נוכח מה שמכנה מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן "סיכול ממוקד וניבזי" שעשו לטענתו אסם ופרומדיקו משווקות מטרנה וסימילאק, לאחר השקת תחליף החלב הפרטי של שופרסל. נכון לסוף הרבעון השלישי, נתח השוק של המותג הפרטי עמד על 12% ממכירות הקטגוריה בשופרסל. "היה פה סיכול ממוקד, נבזי ושקרי שרק בזכות זה שערכנו את כל בדיקות המעבדה והצטיידנו מראש בדוחות מעבדה, יכולנו תוך זמן קצר להוכיח שמזינים את הציבור בשקרים", אמר אברכהן, "הם רק דירבנו אותנו להאיץ את העמקת פעילות המותג הפרטי בתמ"ל ואנו פועלים להשיק תמ"ל בכשרות מהודרת. להערכתי לא נשאר לבד בתחום וקמעונאים נוספים יצטרפו למהלך בשנתיים הקרובות". ביחס להמשך העבודה עם ספקים אלה אמר אברכהן: "אנחנו עובדים עם כל מי שרוצה לעבוד איתנו, למרות שיש דברים שקורים בדרך שנצרבים לנו בתודעה ואנחנו לומדים מהם". לגבי המשבר של יוניליוור, הוסיף אברכהן: "אנחנו מזהים עבודה שיווקית מאוד קשה, אבל יקח להם זמן לחזור להיקפי הפעילות שהיו להם".

 

 

ניתן להעריך ששופרסל תפעל לגבות מהספקים האמורים את המחיר באמצעות העלאת הדרישה לשיפור תנאי הסחר בעקבות פתיחת המרכז הלוגיסטי של הרשת בשוהם. "עד סוף השנה נשלים את חתימת הסכמי הסחר הכוללים את עלויות ההפצה העצמית של שופרסל מהמרכז הלוגיסטי בו השקענו 400 מיליון שקל, והספקים מבינים זאת".

מכירות הרשת רשמו עלייה של 1.8% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב־3.029 מיליארד שקל. המכירות בחנויות הזהות, המהוות מדד לנאמנות לקוחות, צמחו בשיעור חד יותר של 3.3%, בין היתר בשל עיתוי חגי תשרי שהמכירות לקראתם חלו השנה ברבעון השלישי וכן משינויים בהרכב סל הקניות. צמצום שטחי המסחר, אם באמצעות סגירת סניפים ואם בצמצום שטח חנויות שהמשיכו לפעול, במסגרת תוכנית ההתייעלות של הרשת, הובילה לזינוק של 5.8% במכירות למ"ר.

 

הרווחיות התפעולית, המהווה מדד ליעילות הרשת, צמחה בשיעור חד ל־2.4% מהמכירות והסתכמה ב־74 מיליון שקל. זאת למרות עלייה קלה שנרשמה ברבעון החולף בשיעור ההוצאות מהמכירות בשל העלאת שכר המינימום. העלייה הושגה בזכות שיפור בתנאי הסחר מהספקים, שינוי בתמהיל המוצרים, התחזקות המותג הפרטי ועלייה בעמלות שמשלמים זכיינים המפעילים מחלקות טריות ברשת. השיפור שהציגה שופרסל בכל הפרמטרים הוביל את הרשת להציג ברבעון החולף רווח נקי בגובה 51 מיליון שקל, עלייה של 8.5% לעומת הרבעון המקביל.

 

לפני חודשיים נחתם הסכם למכירת מחצית מאחזקותיה של קבוצת ישראלום, שבשליטת מתיו ברונפמן ושולם פישר, בשופרסל והפסקת השליטה המשותפת בין דסק"ש וישראלום. בהתייחס לכך מסר ישראל ברמן, היו"ר הנכנס של שופרסל: "ניהלנו מערכת יחסים מאוד טובה עם ברונפמן ופישר לפני שאלשטיין (אדוארדו, בעל השליטה באי.די.בי — נ"ק) הגיע. הם בחרו לפרוש, למכור ולהפנות משאבים לפעילות עסקית אחרת. כיבדנו את זה ולראיה, בעל השליטה החליט להשקיע עוד בחברה. אנו בוחנים בצורה חיובית את רכישת החלק השני של ישראלום, כך שחלקו של אלשטיין בשופרסל יהיה סביב 60% והשאר בידי הציבור".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x