$
דעות

פרשנות

שופרסל תתקשה לשכנע הורים לקנות מותג פרטי של תחליף חלב

על פי ההערכות בענף הקמעונאות, המחיר של 40 שקלים שתציב שופרסל לאריזות תחליפי החלב שלה יקשה עליה לייצר רווחים בקטגוריה

אורנה יפת 14:4429.08.16

שופרסל לא הייתה השותפה המועדפת על פריגו לכניסה שלה לתחום תחליפי החלב בישראל. הנסיונות של פריגו לחדור לשוק בישראל עם מותג פרטי של תחליפי חלב החלו כבר בשנת 2010, עוד בזמן שפריגו ישראל נוהלה על ידי רפי לבל המנוח. החברה פנתה לקופת חולים כללית בעלת המותג הפרטי "דרך חיים" והציעה לייצר עבורה תרכובת מזון לתינוקות תחת המותג. בכללית ויתרו על הרעיון.

 

פנייה נוספת של פריגו הייתה לרשת סופר פארם בעלת המותג הפרטי לייף, אך בסופר פארם לא היו מסופקים מאיכות הפורמולה שהציגה בפניהם פריגו וחשבו שהפורמולה, המיוצרת בארה"ב, איננה מתאימה לשיווק בשוק המקומי. לא רק זאת, בסופר פארם בוחנים כל העת את הכניסה לשוק התחליפי החלב, ומדי חצי שנה עושה הרשת מחקרים לבדיקת נכונות ההורים לשימוש בתחליף חלב תחת מותג פרטי. אלא שגם היום, 13 שנה לאחר פרשת רמדיה, עולה מהמחקרים כי לא חל שינוי בעמדות הורים לילדים והם אינם מביעים נכונות לשימוש בתרכובת מזון תחת מותג פרטי, לאחר פרשת רמדיה, שבה מתו תינוקות שצרכו תחליף חלב צמחי של רמדיה שהיה חסר בו ויטמין B1. בסופר פארם כבר מצאו את הספק בחו"ל שמסוגל לייצר עבור הרשת פורמולה שעומדת בדרישות האיכות, אך למרות זאת אין בכוונתה של הרשת להכנס לקטגוריה הזו בקרוב, שכן טרם נמצאה הנוסחה הכלכלית שתאפשר לה להשיק פורמולה במחיר זול מהמתחרות ולעבור לרווחיות בקטגוריה ההפסדית.

 

מנכ"ל שופרסל בהשקת המותג "בייבי". החברה לא היתה הכלה המיועדת מנכ"ל שופרסל בהשקת המותג "בייבי". החברה לא היתה הכלה המיועדת צילום: אוראל כהן

 

על פי ההערכות בענף הקמעונאות, המחיר של 40 שקלים שתציב שופרסל לאריזות תחליפי החלב שלה יקשה עליה לייצר רווחים בקטגוריה. נראה כי לשופרסל יש שיקולים אחרים שהם לא כלכליים, מעריכים קמעונאים בענף.

 

לאחר שהניסיונות לחבור לגוף קמעונאי שמפעיל מאות בתי מרקחת ומזוהה עם תחום התרופות כשלו, בחרה פריגו כברירת מחדל ברשת שיווק, כשותפה שלה במיזם השקת תחליפי החלב שלה בישראל. לשפרסל אין בתי מרקחת כמו לסופר פארם ולכללית והמותג הפרטי שלה איננו מזוהה עם מוצרי בריאות או תרופות.

 

הכניסה של שופרסל לתחום תחליפי החלב באה בעיתוי בעייתי מבחינתה כאשר עננת משבר הסלמונלה מרחפת מעליה. שופרסל היתה בין הנפגעים מנזקי הסלמונלה, שכן סלטי המותג הפרטי שלה מיוצרים על ידי חברת שמיר, שבמפעל שלה נמצא החיידק, לאחר שהתברר כי לא ביצעה בדיקות איכות לטחינה הגולמית שקיבלה מחברת הנסיך. בשופרסל, בניגוד לגופים אחרים כמו צה"ל לדוגמה , בחרו שלא להפסיק את התקשרות עם סלטי שמיר וזו תמשיך לייצא עבורה סלטים במותג פרטי.

 

ירדן ג'רבי מוכיחה שהיא

 

גם פריגו שותפתה למיזם, אינה חפה מחוסר שקיפות. פריגו ישראל, שמשווקת את תרופת האלקטרוקסין, לטיפול בתת תפקוד של בלוטת התריס, נתבעה בתביעה ייצוגית שאושרה לפני כשנה בבית משפט המחוזי בלוד, בהיקף 4.5 מיליארד שקל. העילה לתביעה: החברה לא יידעה את הצרכנים על הצורך לבצע מעקב ובדיקות דם בשל שינוי שנעשה בהרכב התרופה, ובכך הפרה את חובת הגילוי, הטעתה את הצרכנים ומאות אנשים שצרכו את התרופה והתלוננו על תופעות לוואי. בנסיבות הללו, קצת יקשה על שופרסל ופריגו לדבר על איכות ולשכנע הורים לתת לתינוקות שלהם תחליף חלב במותג הפרטי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x