מליסרון תוקפת: "קניון וירטואלי זו טעות"
בכירי קבוצת הנדל"ן המחזיקה בקניוני עופר בהתבטאות חריגה וחריפה נגד המתחרות, עזריאלי וביג, שמשקיעות בקניונים וירטואליים שיתחרו בקניונים הבנויים: "זה יוביל להפסדים כלכליים"
לצד התחרות על שטחי המסחר, קבוצות הקניונים עוברות להתקוטט גם בזירת האונליין. מליסרון הודיעה בשבוע שעבר כי תקים אתר אינטרנט שיהווה מועדון לקוחות דיגיטלי, וכי לא תפעל לפתח את תחום הדיגיטל כמו מתחרותיה. מועדון הלקוחות הדיגיטלי של החברה ייקרא MY OFER.
כעת הקבוצה שמחזיקה בקניוני עופר מצהירה כי פתיחת קניונים וירטואליים שיתחרו במתחמים הפיזיים, כפי שעושות עזריאלי וביג, היא לא פחות מטעות קשה שתוביל להפסדים כלכליים. "התפקיד שלי הוא להגדיל את התנועה של השוכרים שלי ולא להביא להם תחרות. אני גם לא רוצה לגבות מהשוכרים כסף על ניהול הפלטפורמה. הם משלמים לי כבר שכר דירה", אומר מנכ"ל קניוני עופר משה רוזנבלום.
- GPS לשופינג: עזריאלי השיקה אפליקציית ייעודית לקניונים
- קניוני העתיד עוד לא כאן, התחרות כן
- עזריאלי מתרחבת להשכרה וירטואלית
סמנכ"לית השיווק של הקבוצה, אביטל רפאל, אף יותר חריפה: "פתיחת קניון דיגיטלי כמו שעושות עזריאלי וביג זו טעות, והיא תוביל לפעילות הפסדית", היא אומרת. "אין ספק שתחום הקניות באינטרנט הולך ומתפתח, וכשראינו מה המתחרים שלנו בעזריאלי וביג עושים, עשינו חשיבה נוספת ועדיין הגענו למסקנה שזה סיכון כלכלי. מדובר בתחום הפסדי.
"בהקמת קניון וירטואלי קבוצות הנדל"ן גם מתחרות בשוכרים שלהן וגם מתחרות בעצמן, ופוגעות במכירות של עצמן. עזריאלי וביג הופכות להיות קמעונאיות, וזה לא בדיוק תחום ההתמחות שלהן. זה גם לא קיים בשום מקום בעולם. אנחנו לא מכירים בעולם חברת קניונים אחת שמנהלת קניון וירטואלי".
התגובה החריפה של מליסרון מגיעה לאחר הודעה על השקעות באונליין מצד מתחרותיה. קבוצת ביג השקיעה 15 מיליון שקל בהקמת הקניון הווירטואלי +BIG ותשקיע בחמש השנים הקרובות 40 מיליון שקל בפעילות המקוונת, כאשר המודל העסקי שלה נבנה על גבייה של כ־25% מהמכירות, בנוסף לגבייה עבור שירותי ניהול הפלטפורמה, שיווק ושילוח המוצרים. עזריאלי רכשה את חברת buy2 נטוורקס תמורת 65 מיליון שקל, ועל פלטפורמה זאת היא צפויה להקים בקרוב את הקניון הווירטואלי שלה. בנוסף, הקבוצה צפויה לשלם ל־buy2 כ־10 מיליון שקל בשנתיים הבאות עבור שירותי ניהול.
במליסרון לוקחים כדוגמה גם את קבוצת פוקס והעומד בראשה הראל ויזל, שלא מיהרה להיכנס לתחום הקניות אונליין. בזכות הכניסה המאוחרת לתחום, היא אומרת, פוקס רק חסכה לעצמה הפסדים. "הראל ויזל ייכנס בקרוב לתחום המכירות באינטרנט, והוא עושה את זה באיחור של כמה שנים ביחס למתחרות קסטרו, רנואר, גולף, או S WEAR", אומרת רפאל. "אני לא חושבת שוויזל הפסיד, ואין לי ספק שהוא יסגור את הפער. אנחנו מסתכלים על מה שנכון לנו והכי נכון לנו זה לטפל בחוויה בקניון. אנחנו לא רואים בהקמת קניון וירטואלי תועלת".
הכניסה של מליסרון לתחום הדיגיטל זהירה, עד כדי כך שהקבוצה ויתרה אפילו על הקמת מועדון הלקוחות באפליקציה והעדיפה לפתוח אותו רק באתר אינטרנט. "יכולנו לעשות את זה גם באתר וגם באפליקציה", מסבירה רפאל, "אבל זה הכל עניין של השקעות כספיות. המחקרים מראים שאנשים היום מחזיקים בטלפון הרבה פחות אפליקציות מתחום הלייף סטייל והפנאי. רוב האפליקציות בניידים זה משחקים ושירותים חיוניים כמו בנק וקופת חולים. אנחנו לא רוצים להכריח אנשים להוריד אפליקציה כדי לקבל הטבות".