שופרסל נדרשת להסיר את הכיתוב "מאושר על ידי משרד הבריאות" מפרסומת לתחליף החלב
ל"כלכליסט" נודע כי משרד הבריאות הורה לרשת להסיר את הכיתוב והאמירה, זאת בשל הנחיות שיצאו לאחר פרשת רמדיה, ונכנסו לתוקף ב- 2005, ולפיהן אין לסמן באריזת מזון, בעלון, בפרסומת ובכל דרך שהיא, את המשפט
יממה לאחר שהושק תחליף החלב במותג הפרטי, שופרסל בייבי, נדרשת רשת השיווק לשנות את הפרסומת שעלתה לאוויר. ל"כלכליסט" נודע כי משרד הבריאות הורה לשופרסל להסיר מהפרסומת במדיות השונות את הכיתוב והאמירה המופיעים לקראת סוף הסרטון, ולפיהם תחליף החלב שופרסל בייבי "מאושר על ידי משרד הבריאות".
- שופרסל שמה את רמדיה מאחור
- שופרסל השיקה תחליף חלב לתינוקות; תאתגר את המתחרות בעזרת מחיר נמוך
- שופרסל תתקשה לשכנע הורים לקנות מותג פרטי של תחליף חלב
הכיתוב המצוין בפרסומת מהווה עבירה על הנחיות שירות המזון הארצי, שייצאו שנה לאחר פרשת רמדיה, ונכנסו לתוקף בינואר 2005, ולפיהן "אין לסמן באריזת מזון, בעלון, בפרסומת ובכל דרך שהיא, את המשפט: 'באישור משרד הבריאות' או נוסח דומה לו". הנחיה זו גובשה לאחר פרשת רמדיה שהתרחשה בנובמבר 2003, ומתייחסת לכל סוגי המזון ובכללם גם תחליפי חלב לתינוקות.
עוד נודע, כי משרד הבריאות בודק אם בפרסומת של שופרסל לתחליף החלב יש משום הטעיית הציבור באמירה המופיעה בסוף הסרטון ולפיה "שופרסל בייבי, תרכובת המזון שמיליוני הורים אמריקאים סומכים עליה, מבית ענקית התרופות האמריקאית פריגו". הטענה היא, כי מאמירה זו משתמע שמיליוני הורים אמריקאים מכירים את הפורמולה של שופרסל בייבי. מקורבים למשרד אישרו כי הנושא בבדיקה של המשרד.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מבדיקה ראשונית של תכני הפרסום, החברה נדרשת להסיר את המלל 'באישור משרד הבריאות'".
משופרסל נמסר בתגובה: "משרד הבריאות אישר את שיווק מוצרי תרכובות המזון של שופרסל, אולם לא את אזכור שמו של המשרד במסגרת הפרסום".