$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

יצרני החומוס מפתחים דרכים יצירתיות להשיב את הצרכנים

קטגוריית סלטי החומוס צנחה ב-20% במחצית השנה. בנסיון לבלום את הירידה במכירות, החליטה שטראוס לפתוח את שערי המפעל לצרכנים, שיראו את תהליך הכנת המוצרים

נורית קדוש 11:0809.08.16

הירידה מתמשכת במכירות הסלטים התעשייתיים ובראשם ממרחי החומוס, מאלצת את היצרנים לפתח דרכים יצירתיות להשיב את הצרכנים לקטגוריה. ל"כלכליסט" נודע כי חברת הסלטים "אחלה" של שטראוס, יזמה מהלך לפתיחת קווי הייצור במפעלה בכרמיאל, לביקור צרכנים.

 

קטגוריית הסלטים המוכנים ספגה במחצית הראשונה של השנה ירידה חדה במכירות. בתעשיית הסלטים מתקשים להצביע על הגורם לירידה, אולם מערכים כי היא נובעת הן מאזהרת ארגון הבריאות העולמי מצריכת מוצרי בשר מעובד ובהם נקניקים שנמצאו כמסרטנים וכן מתחקיר שגילה ליקויים תברואתיים בסלטי שמיר, היצרנית השלישית בגודלה בקטגוריה.

 

הצניחה בצריכת הנקניקים ומוצרי בשר מעובד כמו קבב, המבורגר ומוצרים נוספים הנאכלים לרוב לצד סלטים, גרמה לפגיעה בקטגוריה. מנתוני סטורנקסט עולה כי המכירות הכמותיות בקטגוריית הסלטים ירדו במחצית הראשונה של השנה ב- 13.8% ביחס למחצית הראשונה אשתקד. מכירות ממרחי החומוס נפגעו בתקופה האמורה בשיעור חד יותר שהגיע ל-19.8%. המכירות הכספיות ירדו ב-11.5% וב- 18.7% בהתאמה.  

חומוס "אחלה" של שטראוס חומוס "אחלה" של שטראוס צילום: שלומי ארביב

 

בנסיון לבלום את הירידה במכירות ולצד השקת חומוס ללא חומרים משמרים שפיתחה, החליטה שטראוס לפתוח את שערי המפעל לצרכנים, שיראו את תהליך הכנת המוצרים. במסגרת המהלך, פתחה החברה 9 סיורים לקבוצות של 20 משתתפים כל אחת. הסיורכוללהסברקצרוסרטון על תהליך הכנת החומוס, סיורבמפעל, סדנתחומוס ומפגש סיכום בו תענה החברה על שאלות הצרכנים. כזכור, בנסיון לתת מענה לצרכנים הנרתעים מחומרים משמרים, השיקה שטראוס לפני כחודשבהשקעה של כ-10 מיליון שקל חומוס ללאחומריםמשמרים.

 

מדובר בפיתוח טכנולוגי חדשני מאפשר ייצור בהיקפי ענק לחומוס בטעם המוכר אותו ניתן לצורך לאורך 5 ימים לאחר פתיחתו. השקת הסדרה הביאה בשבועות האחרונים לעליה בנתח השוק של שטראוס, המובילה את שוק החומוס מ- 40.8% לפני ההשקה ל-44.3% בשבוע האחרון של יולי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x