$
פרסום ושיווק

לא קונים בגדים: ענף קרוב למשבר

עונת החגים שהיתה צמודה השנה לחופשת הקיץ היתה מאכזבת ברמת המכירות, ולאחריה הגיעו החמסין והאובך והשאירו את הצרכנים בבתים, ואת פריטי החורף על המדפים

אורנה יפת 08:2018.11.15
ענף האופנה עובר תקופה לא קלה. עדיין אי אפשר להגדיר אותו ענף במשבר, אבל הוא לא רחוק משם. החודשים האחרונים היו חלשים במיוחד בקמעונאות האופנה, בגלל הירידה בהכנסה הפנויה של הצרכנים, שגרמה לירידה בצריכה של מזון, ועל אחת כמה וכמה של ביגוד. עונת החגים שהיתה צמודה השנה לחופשת הקיץ היתה מאכזבת ברמת המכירות, ולאחריה הגיעו החמסין והאובך והשאירו את הצרכנים בבתים, ואת פריטי החורף על המדפים. ואם כל זה לא פגע במכירות מספיק, הגיעה גם האינתיפאדה השקטה וטרפה את הקלפים. נתוני ריס מלמדים על ירידה מתמשכת במכירות: אוקטובר הסתיים בירידה של 13% במכירות בקניונים ובפאוור סנטרים.

 

לא כל חברות האופנה וההנעלה יצליחו לשרוד את השנה הקשה הזאת. בחודש שעבר הגיעה חברת ההנעלה מרקו להקפאת הליכים, ובענף מדברים על קשיי נזילות של קמעונאים קטנים. גם אצל החברות הגדולות המצב אינו מזהיר, ובעת האחרונה דווח כי פוקס תסגור סניפים וכי גולף מחסלת את מרבית סניפי רשת האופנה בלו בירד.

 

האיום המרכזי על חברות האופנה הישראליות הוא דמי השכירות הגבוהים בקניונים. מותגי האופנה הבינלאומיים גם הם הגבירו את התחרות בענף, והתוצאה היא קריסה של רשתות קטנות ובינוניות, מיזוגים של רשתות בוטיק עם שחקניות מובילות וצמצום סניפים של חברות גדולות. כיום אף לא אחת מהרשתות אינה ממהרת לחתום על חוזים לפתיחת סניפים בקניונים ובמרכזי המסחר החדשים, שממשיכים להיפתח בקצב מואץ.

 

 צילום: ישראל יוסף

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x