השקת הרשתות החדשות גבתה מחיר: פוקס עברה להפסד באופנה
עסקי האופנה של פוקס עברו להפסד תפעולי של 4.8 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח תפעולי של 2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה
ענקית האופנה המקומית פוקס עברה להפסד תפעולי בפעילות האופנה שלה. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסמה החברה היום (ג').
- קבוצת פוקס צפויה לפתוח חנות חדשה לרשת מנגו בהשקעה של 5 מיליון שקל
- מצטמצמת: קבוצת פוקס תסגור כ־20 סניפים בשנה הקרובה
- פוקס המשיכה להגדיל נתחי שוק באופנה - אך רווחיותה נפגעה
פעילות האופנה כוללת את מרבית פעילות הקבוצה. מדובר במותגי האופנה השונים של פוקס, פעילות כלי הבית של פוקס הום, אמריקן איגל, The Children's Place, וכן ברשתות החדשות שהצטרפו השנה - צ'ארלס אנד קית', נייק ומנגו.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הרשתות החדשות הגדילו משמעותית את המחזורים, והכנסות מגזר האופנה עמדו על 348.6 מיליון שקל - קפיצה של 38% לעומת התקופה המקבילה. מנגד, התחרות המתגברת, הצורך להעניק הנחות ללקוחות כדי להביא אותם לחנויות, וכן שער הדולר שהעלה את עלויות הרכש, העבירו את הפעילות להפסד תפעולי של 4.8 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח תפעולי חיובי של 2.5 מיליון שקל בתקופה במקבילה.
בדו"ח המאוחד של פוקס, תוצאות אלה נראות מעט שונה. זאת, משום שהתוצאות המאוחדות כוללות רק את הרווח של אמריקן איגל ללא המכירות (שכן החברה מאוחדת באיחוד יחסי), וכן את תוצאות ללין, מכירות פוקס לחו"ל ופעילויות נוספות כמו סאקס ורשת הנעליים מארשה בלרינה.
המכירות המאוחדות עמדו על 304.7 מיליון שקל, קפיצה של 15%. הרווח התפעולי המאוחד ירד ל-3.9 מיליון שקל בלבד, לעומת 9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווח התפעולי מההכנסות עמד על 1.3% בלבד, לעומת 3.6% בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה דייוחה פוקס על רווח נקי של 13 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, צוטט בהודעת החברה: "אנו פועלים בנחישות להמשך מינוף הפוטנציאל של מותגי הקבוצה ומימוש האסטרטגיה הרב שנתית להגדלת מחזורי המכירות, במקביל לביצוע השקעות לביסוס המותגים החדשים של הקבוצה. יחד עם זאת, אנו דרוכים ומוכנים אל מול האתגרים הרבים שעומדים בפנינו לרבות שיפור בשיעורי הרווחיות בשנים הבאות".